خبرهای داغ:
دبیر هیات ورزش‌های باستانی شهرستان لنجان:
دبیر هیات ورزش‌های باستانی شهرستان لنجان می‌گوید: برخلاف امکانات محدود موجود در شهرستان لنجان، ورزشکاران خوبی در این منطقه رشد یافته‌اند که دارای مقام‌های کشوری و جهانی هستند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۸۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، دبیر هیات ورزش‌های باستانی شهرستان لنجان در حاشیه حضور خود در پایگاه خبری صدای لنجان و در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ورزش باستانی ۱۵ سال پیش در لنجان پایه‌گذاری شد و تا به امروز اکثر هزینه‌ها به‌صورت شخصی صرف این ورزش شده است.

 

محمدرضا صفری بابیان اینکه گمنامی ورزش پهلوانی در لنجان، علارغم مزین بودن آن به نام مبارک امام علی(ع) کاملاً مشهود است خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به ورزش‌های پهلوانی به‌صورت خودجوش وارد گود حمایت از این رشته شده‌اند البته ناگفته نماند که اداره اوقاف شهرستان و شهرداری نیز در مواردی ما را موردحمایت خود قرار داده‌اند.

وی با توجه به ظرفیت بالای جوانان شهرستان در ورزش‌های پهلوانی تصریح کرد: برخلاف امکانات محدود موجود در شهرستان لنجان، ورزشکاران خوبی در این منطقه رشد یافته‌اند که دارای مقام‌های کشوری و جهانی هستند.

دبیر هیات ورزش‌های باستانی شهرستان لنجان با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از این رشته ورزشی متذکر شد: روی آوردن مردم به‌ویژه جوانان به سمت ورزش‌های پهلوانی سبب می‌شود تا بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

صفری با اشاره به عملکرد برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه‌ای علاوه بر ترویج جوانمردی در راستای مبارزه با مواد مخدر نیز خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است تا جایی که برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد بدون دارو و تنها با اجرای این ورزش‌ها به مبارزه با اعتیاد می‌پردازند.

وی بابیان اینکه ورزش زورخانه‌ای قدمت دیرینه‌ای دارد و حتی کشورهای خارجی نیز وارد این ورزش شده‌اند، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی مسئولان به این فرهنگ و ورزش‌های پهلوانی دلسردی جوانان را به دنبال خواهد داشت.

دبیر هیات ورزش‌های باستانی شهرستان لنجان خواستار احیاء فرهنگ پهلوانی در جامعه شد و تصریح کرد: سالانه چندین مسابقه درزمینه ورزش‌های باستانی در شهرستان لنجان برگزار می‌شود که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها