گزارش بسیج از جلسه علنی اتاق بازرگانی تهران/ عسگراولادی:
عسگر اولادی گفت: خریدار خارجی حتی حاضر نیست مشخص کند که از ایران محصولات خود خریداری کرده است و وزارت دارایی هم که دلیل تحریم را می آورد و به این بهانه به بخشنامه توجه نمی کند.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۰۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اسدالله عسگر اولادی در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی درباره هدف گذاری های صادرات و واردت ایران که از اولویت های اصلی وزرات اقتصاد و دارایی به شمار می رود گفت: اخیرا بخش نامه ای در وزارت دارایی آمده در خصوص واردات و صادرات که کالا از کجا خریداری شده و به چه کسی فروخته می شود و به طور کلی جزئیات مبادله را مشخص می کنند.

وی افزود: خریدار خارجی حتی حاضر نیست مشخص کند که از ایران محصولات خود را خریداری کرده است و وزارت دارایی هم که دلیل تحریم را به میان می آورد و به این بهانه به بخش نامه ها توجه نمی کند. به تعبیری دیگری عملا ثبت و وارد کردن کد کالا ها به بعد از تحریم ارجاع داده می شود.

وی ادامه داد: با امید به تک نرخی کردن، صادرکنندگان ضرر می کنند. به هر حال باید برای این ها مشخص شود که تا چه بازه زمانی برنامه ریزی داشته باشند. در غیر اینصورت چرا صادر کنندگان کار می کنند چون همه معامله هایشان ضررده است.

ارسال نظرات