خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام افرادی که توبه کرده اند و توبه شان پذیرفته شده است و برگشته اند سمت خداوند زمانی توبه کرده اند که فهمیده اند خداوند دوستشان دارد.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۳۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(چهارشنبه) در کلاس اخلاق که در حسینه ثارالله سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شد با اشاره به جایگاه علم و عالم اظهار کرد: در روایت داریم عالمی که از علمش منفعت برده شود از 700عابد بهتر است مشکل امروز جامعه ما این است که اگر جامعه ارزشی نمی تواند آنقدر که باید در دیگران تاثیر گذار باشد این است که ما فقط می خواهیم به دیگران با توصیه کردن ثاتیر بگذاریم در حالی که این روش غلط است اگر ما به کاری که انجام می دهیم باور داشته باشیم و خود به آن عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: لازمه هر کاری این است که علاوه بر توصیه کردن به وظایفمان نیزعمل کنیم، انسان یک وظیفه شخصی ویک وظیفه اجتماعی دارد و اگر کسی بخواهد به وظیفه اجتماعی اش عمل کند باید با استفاده از وطیفه شخصی خود به آن برسد یعنی ابتداخود سازی کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمام افرادی که توبه کرده اند و توبه شان پذیرفته شده است و برگشته اند سمت خداوند زمانی توبه کرده اند که فهمیده اند خداوند دوستشان دارد.

وی در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم وظیفه اجتماعی خود را انجام دهیم باید وظیفه شخصی مان کامل باشد و اگر کسی بخواهد وظیفه فردی خود را انجام دهید باید به رحمت خداوند نسبت به بندگان معرفت پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به روایتی قدسی  نسبت به رحمت خداوند افزود: اگر گنهکاران میدانستند که خداوند چگونه منتظرآنان است و مشتاق این است که آنان برگردند سمت خدا از شدت شوق و اشتیاق جان می دادند و تمام وجودشان از هم جدا می شد.

انسان باید روایات معرفت خداوند را هر روز بخواند تا بفهمد خداوند چه قدر دوستش دارد،اگر تمام محبت های دنیا و مهربانی های دنیا و محبت هایی که بین اعضای خانواده ها است را جمع کنیم اندازه محبت امام زمان (عج) نسبت به بندگان نمی شود، و اگر انسان این را بفهمد مگر می شود یاد امام زمان(عج) نیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: پیر زنی نزد پیغمبر خداوند رسید و گفت یا رسول الله شنیدم خداوند مهربان است آیا از پدر نسبت به فرزند مهربان تر است؟ پیغنبر اکرم فرمودند: اگر تمام محبت ها رابه 100 قسمت تقسیم کنیم یک قسمت آن محبتی است که بین افراد در دنیا وجود دارد و 99 قسمت آن را خداوند نگه داشته است  برای خود تا فردای قیامت به بندگانش بدهد،اگر انسان بفهمد خداوند چه قدر او را دوست  دارد مگر می شود که گناه کند؟ مگر می شود که انسان که تکلیفش را انجام ندهد؟

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها