خبرهای داغ:
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۶ سنت، معادل ۱.۶ درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۰۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که دولت آمریکا چشم انداز خود از تولید نفت این کشور برای سال آینده میلادی را کاهش داده و میزان ذخایر سوخت این کشور نیز کاهش یافته است، قیمت نفت امروز بیش از 1.5 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 76 سنت، معادل 1.6 درصد افزایش به 48 دلار و 28 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز با 78 سنت، معادل 1.7 درصد افزایش به 45 دلار و 82 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه حدود 1.4 درصد افزایش یافته بود.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز استرالیا در این باره گفت: «بعد از آنکه آژانس اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود از تولید نفت این کشور در سال 2018 را کاهش داد و انستیتوی نفت آمریکا نیز از کاهش میزان ذخایر نفت این کشور خبر داد، قیمت نفت... در جلسه گذشته به شدت افزایش داشته است.»

انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 7 جولای 8.1 میلیون بشکه کاهش داشت و به 495.6 میلیون بشکه رسید. این نشان می دهد که مازاد عرضه نفت در بازار در حال تاثیر گذاشتن بر تولید نفت آمریکاست.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت افزایش خوبی داشته...اکنون تمام نگاه ها به آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میان ذخایر نفت این کشور در بعد از ظهر امروز است.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفته، انتظار دارد میزان تولید نفت این کشور از 9.3 میلیون بشکه سال جاری به 9.9 میلیون بشکه در روز در سال آینده برسد. این پیش بینی افزایش 570 هزار بشکه ای کمتر از پیش بینی قبلی 680 هزار بشکه ای است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها