در نشست تخصصی نمانام های تولیدات ایرانی-اسلامی مطرح شد/1
حسن پور گفت: برای پیدا کردن یک لباس مناسب اسلامی-ایرانی باید فروشگاه ها و مغازه های تهران را زیر پا گذاشته شود تا بلکه چیزی پیدا شود و این وضعیت در شهرستان ها بدتر است.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۵۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اولین نشست تخصصی فرهنگی-اقتصادی نمانام های تولیدات ایرانی-اسلامی با موضوع عفاف و حجاب متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی به میزبانی سازمان بسیج اصناف کشور و با حضور جمعی از تولیدکنندگان و انجمن های پوشاک اسلامی برگزار شد.

دکتر غلام‌ رضا حسن پور رئیس بسیج اصناف با اشاره به روز 21 تیرماه برای موضوع عفاف و حجاب زن گفت: علت این نامگذاری کشتار جمعی بود که در مسجد گوهرشاد رخ داد. در دوره حاضر از تاریخ هم که متاسفانه بی بند و باری در جامعه افزایش چشم گیری داشته است، کارشناسان و نیروهای آماده باش برای حل بحران به تشکیل جلسات و هم اندیشی و هم افزاریی روی آورده اند. سازمان بسیج اصناف هم پیش از انقلاب تا با امروز فعالیت ها زیادی داشته است. اما سوال اصلی اینجاست که آیا این سازمان می تواند کاری را برای حل بحران خانواده خصوصا بحث عفاف و حجاب انجام دهد یا این کارها در چه سطحی تعریف شده است.

حسن پور ادامه داد: کارهای خوبی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرارگاه خاتم الاوصیا انجام شده از جمله آنکه نمایشگاه های خوبی را ترتیب داده اند و بسیج اصناف هم در این بین تلاش کرده تا این موضوع را به بازار پوشاک ایران سوق دهد. بسیج اصناف از جایی که با مغازه داران و بازاریان ارتباط دارد، می تواند یکی از راهنمایان خوب برای تولیدکنندگان پوشاک اسلامی قرار گیرد.

مسئول بسیج اصناف کشور خاطر نشان کرد: مشکل بی حجابی و بی بند و باری خانم ها در جامعه که چهره شهر را زشت کرده است و حتی مردان ما هم در این بین تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته اند، باید به دست مردم حل شود. یک اصل این است که برای پیروزی در کارهای بزرگ، همراه داشتن مردم از شاخص ها ستچنانچه نمونه آن را در 8 سال جنگ مقدس برای دفاع از خاک و ناموس ایرانی انجام شد.

وی گفت: وقتی برای مبارزه با فرهنگ غربی، بی حجابی و بستر امن خانواده که نقطه مرکزی خواهد بود و دشمن روی آن دست گذاشته است، مردم همراه شوند جنگ آسان خواهد شد. با حضور مردم در این جنگ فرهنگی می توانیم یک لباس مناسب برای اعضای خانواده  تهیه کنیم و این لباس ها به راحتی در هر فروشگاهی پیدا شود. در حال حاضر باید برای پیدا کردن یک لباس مناسب اسلامی-ایرانی باید فروشگاه ها و مغازه های تهران را زیر پا گذاشته شود تا بلکه چیزی پیدا شود و این وضعیت در شهرستان ها بدتر است.

رئیس بسیج اصناف تاکید کرد: سازمان بسیج اصناف وظیفه اش هدایت، حمایت و نظارت بر امور است یعنی به این ترتیب نیست که خود دست به کار شود و یک تولیدی راه اندازی کند چراکه وظیفه اش تصدی گری نیست. جایگاه سازمان بسیج اصناف کشور طبق قانون های صنفی، یکی از اعضای هیئت عالی نظارت است که از 6 وزیر و سایر اعضای مربوطه تشکیل شده و بر تشکل های های نظام های صنفی نظارت دارد.

ارسال نظرات