یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت مجلس نباید به خاطر امضای یک طرح مورد هجمه واقع شود.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۶۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جریان طرح سه فوریتی مجلس برای توقف موقت قرارداد توتال در تذکری مستند به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به اظهارات کواکبیان گفت: آقای کواکبیان شما اگر نگاهی به گذشته مجلس از دوره اول تاکنون می‌کردید آنچه باعث شده که ما بتوانیم در بسیاری از مسائل جلو برویم همین روحانیت بوده است. شهدای روحانیت در مجلس و کلیت روحانیت در تاریخ و قبل از انقلاب پای هیچ تعهد ننگین و ذلت‌باری را امضا نکرده‌اند و این نشان دهنده تخصص و تعهد روحانیت است.

وی افزود: شما نگاه کنید پای یکی از تعهداتی که بخش‌هایی از کشور را واگذار کرده و بخشی از نیازها، اموال و دارایی‌های کشور را به تاراج برده یک امضای روحانیت نیست و این حرف کسانی است که از قبل با همین الگو می‌خواهند روحانیت را کنار بزنند و با کنار زدن آن هر کاری می‌خواهند انجام دهند. این همان مسیر است که می‌خواهند با تهاجم به روحانیت و حد آن پیش بروند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: بسیاری از دوستانی که اینجا در حوزه نفتی اظهار نظر کردند سال‌ها تخصص داشتند. آقای آزادی‌خواه کارشناس ویژه در پارس جنوبی بوده است. آقای کواکبیان شما تخصص خود را در حوزه نفت بیان کنید. این رفتار پوپولیستی که بعضی افراد در مجلس دارند و می‌خواهند به جریان‌های سیاسی و روحانیت توهین کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

پژمانفر ادامه داد: من کاری به موافقت و مخالفت با این طرح ندارم اما معتقدم روحانیت مجلس نباید به خاطر امضای یک طرح مورد هجمه واقع شود. می‌خواهند این کار را کنند که اگر روحانیت در مسائل حضور پیدا کند حتماً ‌ملاحظاتی را رعایت کند. روحانیت در طول تاریح از مسائل دینی و انقلابی دفاع و حمایت کرده است. آقای مازنی هم امروز در مخالفت با این طرح حرف زد. چرا فقط روحانیونی که با شما مخالف هستند باید متهم شوند. این جو خراب را برخی در کشور درست می‌کنند تا به روحانیت هجمه ببرند. من هشدار می‌دهم که عده‌ای می خواهند اسلام منهای روحانیت را پیش ببرند.

علی مطهری که اداره بخشی از جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) را داشت در پاسخ به این تذکر گفت: منظور آقای کواکبیان توهین به روحانیت نبود و ارادت ایشان روشن است اما جمله حساب نشده‌ای گفتند. منظور ایشان این بود که همه امضاءکنندگان عضو کمیسیون انرژی نیستند که تخصصشان این باشد. به هر حال جایگاه روحانیت و احترام همه نمایندگان به روحانیت امر روشنی است.

مصطفی کواکبیان نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: من کوچکترین قصدی برای اهانت و جسارت به مقام شامخ روحانیت نداشتم. اگر از عزیزان آخوندتر نباشم به اندازه آنها دروس فقهی خوانده‌ام. من می‌گویم نباید مسائل را قشری کنیم و بگوییم روحانیت مجلس با این موضوع مخالف است. اگر روحانیون مجلس اظهار کردند قصد جسارتی بوده من از آنها عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش ایسنا،علی مطهری مجدداً در واکنش به اظهارات کواکبیان گفت:‌ غیر از اینکه حرف ایشان کنایه به روحانیت داشت اصل آن هم درست نیست که هر کس طرحی را امضا می‌کند باید در آن متخصص باشد. گاهی نمایندگان طرح‌هایی امضا می‌کنند که در حوزه تخصصی‌شان نیست و آیین‌نامه مجلس هم همین را می‌گوید.
ارسال نظرات