معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: روزهای آینده نخستین برداشت محصول را به‌صورت رسمی در مازندران خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۶۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که برنج‌کاران باید توجه کنند بحث مدیریت آب و تغذیه است و می‌توانند با تغدیه کود سرک عملکرد محصول خود در واحد سطح را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تناوب آبیاری در افزایش عملکرد برنج در واحد سطح مؤثر است، اضافه کرد: طی روزهای آینده نخستین برداشت محصول را به‌صورت رسمی در مازندران خواهیم داشت که توصیه ما به برنج‌کاران این است که زمان بارندگی اقدام به برداشت نکنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برنج‌کارانی که به‌صورت مستقیم اقدام به برداشت برنج می‌کنند نیز باید طی 3 تا 7 روز محصول را به شالیکوبی انتقال دهند؛ چرا که کاهش رطوبت برنج‌های برداشت شده موجب ماندگاری بالای محصول می‌شود.

شهیدی‌فر تصریح کرد: موضوع مهم که کشاورزان باید به آن توجه کنند این است که در شالیزارهایی که آلودگی بلاست به برگ رسیده درست است خسارت ندیدند ولی با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی امکان تکثیر به خوشه برنج وجود دارد که لازم است بازدید از مزارع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشاهده آفت مگس مدیترانه در برخی از باغ‌های مازندران، اضافه کرد: طی بازدیدها این آفت در برخی از باغ‌های استان مشاهده شده که در حال رصد هستیم.

معاون جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در حال حاضر آفت مگس مدیترانه بیشتر در باغ‌های هلو، شلیل، خرما و انجیر فعالیت دارد که توصیه ما به باغداران این است محصولات را به خوبی جمع‌آوری کرده و از رهاسازی میوه در باغ‌ها پرهیز کنند، در این صورت سعی کنند زیر خاک دفن کنند که این کار موجب جلوگیری از انتقال مگس مدیترانه به باغ‌های دیگر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها