یک اقتصاددان گفت: امروز اخذ مالیات های ناعادلانه را می توان از عوامل اثر گذار بر موضوع اشتغال دانست، عاملی که این روزها بسیاری از آن سخن می گویند و دولت هیچ تصمیمی برای اصلاح در فرآیند اخذ و محسابه آن ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۷۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
محمد هادی سلیمانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از سیاست های دولت در برابر بخش تولید اظهار داشت: در سالی که اشتغال و تولید جزو اولویت های اصلی نظام پیش بینی شده است، متأسفانه شاهد این هستیم که دولت بر خلاف این مسیر حرکت می کند.
 
وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال روزبروز بحرانی تر می شود، افزود: اتخاذ سیاست هایی که فشار را بر تولیدکنندگان افزایش می دهد، از جمله عواملی است که رشد منفی اشتغال را در پی دارد.
 
این اقتصاددان ادامه داد: امروز اخذ مالیات های ناعادلانه را می توان از عوامل اثر گذار بر موضوع اشتغال دانست، عاملی که این روزها بسیاری از آن سخن می گویند و دولت هیچ تصمیمی برای اصلاح در فرآیند اخذ و محسابه آن ندارد.
 
وی یادآور شد: این بی برنامگی و بی مسئولیتی در بخش مالیات زیان سنگینی به بخش تولید و صنعت وارد می کند و با شرایط موجود نمی توان انتظار داشت که سرمایه وارد صنعت کشور شود، چراکه نه حمایت واقعی وجود دارد و نه قدرت رقابت با بازارهای خارجی.
ارسال نظرات