رئیس فدراسوین شطرنج:

برگزاری مسابقات اپن بین‌المللی شطرنج در خمین/تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار به ورزش شطرنج

رئیس فدراسوین شطرنج گفت: مسابقات بین‌المللی سالگرد فتوای حضرت امام خمینی(ره) تحت عنوان اپن بین‌المللی خمین مجدد احیا شود.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۷۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهرداد پهلوانزاده رئیس فدراسوین شطرنج در مجمع شطرنج استان مرکزی با اشاره به اینکه مسابقات بسیاری در رشته شطرنج هرساله برگزار می‌شود که علاوه بر مسابقات استانی که از سال گذشته به شکل منظم در تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود، در این مجمع تصمیم گرفته شد تا مسابقات بین‌المللی سالگرد فتوای حضرت امام خمینی(ره) تحت عنوان اپن بین‌المللی خمین مجدد احیا شود.

وی افزود: در حوزه آموزش فدراسیون شطرنج فعالیت‌های کمیته آموزش را که شامل برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه یک تا سه و مربیگری تخصصی است برگزار می شود که در این بخش سالانه بیش از 100 دوره آموزشی در کل کشور برگزار می‌شود.

رئیس فدراسوین شطرنج تصریح کرد: سالانه علاوه بر برگزاری این دوره‌های اموزشی ویژه داوران نیز دوره‌های خاص را برگزار می‌کنیم که این دوره‌ها تنها به این سطح محدود نمی‌شود بلکه در سطح بین‌المللی دوره‌های مربی‌گری و داوری برگزار می‌گردد.

پهلوانزاده با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج در سطح مدارس گفت: خوشبختانه این رشته ورزشی در کشور پویا بوده و پس از مدت‌ها نیز مجدد امسال شاهد برگزاری مسابقات میان دانش‌آموزان در این رشته هستیم.

وی افزود: امیدواریم که هیئت شطرنج استان مرکزی با مساعدت هیئت شطرنج استان، در این دوره اولین استاد بین‌المللی استان مرکزی به جامعه شطرنج معرفی شود و به مانند سایر استان‌ها استاد بزرگ در این عرصه داشته باشد. و اگر برنامه‌ریزی شود دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش بودجه فدراسیون شطرنج

رئیس فدراسوین شطرنج تصریح کرد: باتوجه به اجرای ماده 27 صدم درصد مالیات برارزش افزوده به حوزه ورزش بودجه فدراسیون شطرنج با افزایش قابل توجه به دو برابر خواهد رسید. بودجه فعلی یک میلیارد تومان است که به دو میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

وجود 150 ساختمان فعال شطرنج در کشور

پهلوانزاده با بیان اینکه در سال‌های اخیر این رشته ورزشی همانند سایر رشته ها با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه بود، گفت: 31 استان در این رشته فعال هستند و از 400 شهر کشور تقریبا 150 شهر ساختمان ویژه شطرنج دارد که خیلی از این ساختمان‌ها از نظر تجهیزات نیازمند رسیدگی و توجه هستند.

وی به افزایش سطح ورزشکاران این رشته اشاره کرد و گفت: مربیان داخلی پاسخگوی ورزشکاران این رشته نیست لذا می طلبد یک یا دو مربی خارجی در استخدام فدراسیون داشته باشیم که بتوانند جوانان مستعد ما را در جهت موفقیت در این رشته تربیت و توانمند سازند.

رئیس فدراسوین شطرنج تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه برگزاری مسابقات در سطح کشوری، برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح شهرستان ها از سوی هیئت قابل قبول بوده است و می طلبد که در زمینه قهرمانی بیش از این تلاش کند.

پهلوانزاده ادامه داد: آقای مدنی به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان از این پس مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند چراکه با وجود مدرسه شطرنج می‌طلبد که توجه بیشتری را نسبت به هیئت داشته باشند و تصور نباشد که وقت را تنها صرف مدرسه شطرنج می کنید بلکه تمام ورزشکاران در این رشته برای شما حائز اهمیت است.

وی افزود: پیشکسوتان شطرنج استان باید دست به دست هم دهند تا این وظیفه به خوبی انجام شود. در زمینه اپن خمین نیز همه همکاری خواهیم کرد تا یک اپن بین‌المللی برگزار گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات