خبرهای داغ:
امام جمعه عجب شیر با اشاره به اینکه واقعه تیرماه 1314 عاشورای دفاع از حجاب بود گفت: در این واقعه افراد زیادی در دفاع از حجاب توسط عمال رضاخان به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۸۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمود شربیانی روز چهارشنبه در همایش مدافعان حریم خانواده در این شهرستان با اشاره به اینکه کشف حجاب توطئه انگلیس برای بی‌عفت ‌سازی جامعه اسلامی بود که در سه کشور اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان پیاده شد افزود: هزاران نفر در مسجد گوهرشاد صحن امام رضا(ع) دست به تجمع اعتراض ‌آمیز زدند اما با حمله سنگین مزدوران پهلوی بنا به برخی اسناد تا 5 هزار نفر به شهادت رسیدند و تعداد بسیار زیادی مجروح شدند.
وی اضافه کرد: وضعیت حجاب جامعه و عدم اجرای قانون عفاف و حجاب رضایت بخش نیست در شرایطی که کشور ما بعد از انقلاب اسلامی الگوی حجاب معرفی شد.
وی تصریح کرد: اسلام حامی خانواده و پاسدار حریم باارزش نظام اجتماعی و خانوادگی است و همواره تلاش جدی و فراگیر بر این است تا بتوانیم زمینه یک حرکت معنوی و باارزش را در این ارتباط فراهم کرده و به تحکیم بنیان خانواده کمک کنیم.
حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه شهدا خون خود را در راه حجاب و عفاف نثار کردند، گفت: برای تبیین حجاب و عفاف باید از ابزارهای فرهنگی مناسب بهره گرفت.
امام جمعه عجب شیرگفت: خانواده به عنوان محوری ترین نهاد اجتماعی جایگاه مهم و والایی دارد و خانواده ها همواره باید در راستای حفظ عفاف و حجاب تلاش کنند.
وی همچنین بر ضرورت محدودساری دسترسی به ماهواره و اینترنت، یادآوری مداوم و مستمر شعایر اسلامی و تبیین آموزه های دینی برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه‌های مشاوره مذهبی، تهیه بروشورهای عفاف و حجاب همراه با مسابقه و برگزاری تریبون‌ های آزاد با موضوع عفاف و حجاب و تجلیل از فعالان فرهنگی عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها