فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جمع بسیجیان ناحیه ثارالله یزد:
سردار فتوحی تصریح کرد: ملت ایران همواره یکپارچه و متحد پای آرمان های امام و انقلاب ایستاده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری پشتیبان نظام است و فرزندان این سرزمین همچنان با روحیه ایثار و شهادت طلبی از اسلام و قرآن دفاع می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جمع بسیجیان ناحیه ثارالله یزد با بیان اینکه ما نباید با غرب تعامل و تبادل فرهنگی داشته باشیم گفت: دولت حق تبادل و تعامل فرهنگی را با کشورهای غربی ندارد و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی افزود: هجمه فرهنگی دشمن با هدف مقابله با ارزش‌های اسلامی و ترویج بی‌بند و باری و فساد در جامعه است و امروزه اگر رهبری معظم مسأله آتش به اختیار را مطرح می‌فرمایند، نشان از این است که کارهای زمین‌مانده فرهنگی بسیار هستند و باید متولیان فرهنگی به‌ صورت خود جوش در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن تلاش جدی داشته باشند.

فتوحی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) در زمان خود در وصیت نامه سیاسی الهی خویش به مسئله آتش به اختیار توجه ویژه ای داشتند به طوریکه فرمودند: نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد که این کلام امام خود یک آتش به اختیار است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث نظامی، «آتش به اختیار» به این معنی است که فرمانده همه چیز را بر عهده سربازان خود قرار داده است و می گوید در هر جایی که لازم شد خودتان با اندیشه ای که دارید مهم‌ترین تصمیم را بگیرید به معنی دیگر اینکه ما در بحث فرهنگی مشکل داریم و رهبر نیز از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی راضی نیست و اینکه فرمودند نظامی که خودتان برایش خون دادید و خودتان پیروز و تثبیتش کردید امروز مشکل اصلی فرهنگی دارد که ایجاد شکاف می کند.

فرمانده سپاه الغدیر تصریح کرد : «آتش به اختیار»یعنی اعتماد به مردم و این در صورتی است که هرجا ما به مردم اعتماد کردیم پیروزی صورت گرفت و هر کجا دین و دیانت را لحاظ نکردیم شکست خوردیم.

وی درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان می گویند ما با جنگ نرم به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته ایم گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن خود یک آتش به اختیار است که باید مراقب بود و خوب عمل کنیم تا تمام نقشه های دشمن نقش بر آب شود.

سردار فتوحی با بیان اینکه آیا در ایران دانشمندان و متخصصینی پیدا نمی شود تا پروژه فرانسه در ایران انجام شود پس چرا انجام چنین پروژه های مهمی را به ایرانی ها نمی دهند ؟

وی به تاکتیک آتش به اختیار در عرصه های فرهنگی اشاره کرد و گفت : تاکتیک آتش به اختیار وقتی در عرصه های فرهنگی، علمی و سیاسی مطرح می شود که مراکز فرهنگی و فکری وسیاسی دچار اختلال و تعطیلی هستند و قادر به تشخیص مسائل اصلی و فرعی از یکدیگر نیستند.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه امروز افسران جبهه فرهنگی اگر چنانچه احساس کردند ارتباط شان با مراکز قطع شود آتش به اختیار هستد گفت: فرما ن آتش به اختیار مقام معظم رهبری دغدغه ایشان نسبت به مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب وجود تفکری است که تلاش می کند رفتارها و ماهیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را به سمت وابستگی و تبعیت از نظام سلطه سوق دهد گفت: رویکرد آتش به اختیار شناخت آسیب‌ها و انتقال مطالب مفید در فضای مجازی است.

فتوحی تصریح کرد: آتش به اختیار یعنی هر نوع اقدام رسانه‌ای فرهنگی و فکری علیه غرب‌ گرایی نیاز به فرمان ندارد و جوانان فرهیخته می‌توانند با تشخیص خود عملیات کنند.

وی به شلیک موشک توسط سپاه پاسداران به مواضع گروهک تروریستی داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: شیلک موشک توسط سپاه پاسداران واکنش کوبنده و سیلی محکمی به تکفیری ها به خاطر حادثه تروریستی در مجلس و مرقد امام راحل بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: دشمنان بدانند اقتدار موشکی ایران در همه حال قدرت مقابله با بدخواهان و ابرقدرت ها را دارد و هیچ حرکت تروریستی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت

وی درپایان تصریح کرد: ملت ایران همواره یکپارچه و متحد پای آرمان های امام و انقلاب ایستاده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری پشتیبان نظام است و فرزندان این سرزمین همچنان با روحیه ایثار و شهادت طلبی از اسلام و قرآن دفاع می کنند.


ارسال نظرات