خبرهای داغ:
سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان در بیانیه ای بر موضوع حجاب و عفاف که یک مسئله صد در صد اجتماعی و فراجنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۳۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد که در پایان راهپیمایی روز ملی حجاب و عفاف در سراسر استان قرائت و با تکبیر شرکت کنندگان در این مراسم تایید شد.

متن بیانیه ای به شرح ذیل می باشد.

باسمه تعالی

سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) و بر همه بانوان صدر اسلام و به بانوان فداکار و از جان گذشته ایران اسلامی که نشان دادند الگوی سوم ( زن نه شرقی و نه غربی) است.زن مجاهد مسلمان ایرانی؛ معلم ثانی برای زنان جهان خواهد بود، پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.

(پیام امام خامنه ای به کنگره 7000شهیده زن)

امروز، دشمنان اسلام با برنامه ریزی دقیق خود، سعی در بی اهمیت جلوه دادن ،کمرنگ کردن و محو ارزش های دینی با موضوعاتی چون حجاب هراسی، منع حجاب در برخی دانشگاه ها و مدارس مهم در خارج و یا ترویج مظاهر بی عفتی ،بی بند وباری و بدحجابی در داخل و کم رنگ نمودن نماد فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی تلاش می کنند و به همجارشکنی در جامعه اسلامی می پردازند.

نتیجه سهل انگاری و مسامحه در امر دین و بی توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده ها و رشد فساد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می کند.

در این شرایط، بدخواهان نظام اسلامی و استکبارجهانی در شبیخون گسترده فرهنگی، قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند. دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد، با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی ،معرفت دینی و تفکر اسلامی، سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست، لذا وظیفه اصلی آن به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

حجاب و عفاف، یک مسئله صد در صد اجتماعی و فراجنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد.

برخلاف همه برنامه ریزی ها و تلقین های برخی از جوامع غربی برای توسعه بی عفتی، قالب گفتمان های فطرت مدار ، در حال بازگشت به عفاف هستند.

بر این اساس، ما جامعه زنان استان می خواهیم که:

دولت جمهوری اسلامی با توجه به شعار تدبیر گرایی و عقلانیت، مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثربخش قرار دهد و نقش نظارتی خود بر دستگاه هاس اجرایی تحت پوشش را فراموش ننماید.

از رسانه ملی می خواهیم که طبق فرمایش امام خمینی(ره) که می فرمایند( صداوسیما باید دانشگاه عمومی مردم باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان هاست فراموش نکند) ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند.

از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی، خصوصاً روحانیت معزز، نیروی انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است تلاش بیشتری مبذول دارند.

از مردم مومن و غیرتمند می خواهیم تا ضمن مشارکت جدی با مسئولین امر و هماهنگی با دولتمردان و موسسات فعال در حوزه عفاف و حجاب، باعث رشد و تعالی فرهنگی دینی و فاطمی گردیده و با آمادگی کامل در ترویج این امر مقدس در سطح خانواده و اجتماع خود اهتمام بورزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها