مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در دیدار با شهردار قائم‌شهر گفت: حدود 2 هزار قطعه اشیای باستانی مربوط به مازندران و به‌ویژه قائم‌شهر را در اختیار این عمارت قرار خواهیم داد تا تمام شهروندان بتوانند بهره کافی و وافی را از این مکان ببرند.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۴۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از روابط عمومی شهرداری قائم‌شهر، دلاور بزرگ‌نیا با حضور در دفتر شهردار قائم‌شهر با بیان این موضوع که قائم‌شهر تنها شهر مازندران است که در مرکزیت شهر خود دارای سایت باستان‌شناسی ـ تپه گردکوه ـ است، اظهار کرد: این تپه در تاریخ این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با مساحتی بالغ بر ۶۵ هکتار با توجه به وجه تاریخی که دارد باید در خصوص ساخت و ساز اطراف آن، اصول و ضوابط خاصی مورد توجه قرار بگیرد و برای جذب توریسم باید آن را به سایت موزه مردم‌شناسی مبدل کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای بازگشایی تپه باستانی طالقانی ـ قلعه‌کش ـ نیز در همین راستا باید صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان به تبدیل عمارت شهرداری سابق به موزه مردم‌شناسی اشاره کرد و گفت: برای انجام این امر حدود 2 هزار قطعه اشیای باستانی مربوط به مازندران و به‌ویژه قائم‌شهر را در اختیار این عمارت قرار خواهیم داد تا تمام شهروندان بتوانند بهره کافی و وافی را از این مکان ببرند.

در ادامه رضا رحیمی شهردار قائم‌شهر بیان کرد: امیدواریم همانند گذشته شاهد تعامل بیشتری میان شهرداری و میراث فرهنگی باشیم و در این بین مردم فهیم قائم‌شهر شاهد افتتاح و بهره‌برداری از موزه مردم‌شناسی و سایت باستانی در این شهر تاریخی و متمدن باشند.

مقرر شد کارشناسان گردشگری به همراه کارشناسان شهرداری طی هفته آتی از محل سایت و موزه بازدید به‌عمل آوردند تا هر چه سریع‌تر بتوانند این پروژه‌ها را به مرحله اجرا درآورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها