پیش‌بینی کمبود آب در دو شهر استان در سال آینده

پیش‌بینی می‌شود در سال آینده دو شهر استان کهگیلویه و بویراحمد با تنش آبی مواجه شوند.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۸۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
مدیرعامل آبفای استان گفت: سال گذشته 7 شهر استان پیش‌بینی کمبود آب در دو شهر استان در سال آیندهبا تنش آبی مواجه بودند که در سال جاری با اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت برخی مشکلات رفع شد و در حال حاضر 4 شهر استان با تنش آبی مواجه اند.
سید علی لدنی‌نژاد افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده دو شهر استان با تنش آبی مواجه باشند که تدابیر لازم در این موارد نیز اندیشیده می‌شود.
وی در ادامه خواستار جداسازی آب شرب و آب فضای سبز شهرها شد و ادامه داد: با توجه به کمبود آب و تنش‌های آبی لازم است که آب فضای سبز از آب شرب ادارات جداسازی شود که این مورد بارها و بارها مطرح شده و امیدواریم دستگاه‌ها در این خصوص همکاری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار صرفه‌جویی مردم و مصرف بهینه آب شد و گفت: مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب وظیفه همه مردم در این استان است، لذا در شرایط کنونی و با توجه به خشکسالی‌های پیاپی مردم مصرف بهینه آب را همواره مد نظر داشته باشند.
لدنی نژاد افزود: مصرف آب شرب شهر یاسوج در روزهای اخیر نسبت به فصول سرد سال 32 درصد رشد داشته که مصرف منطقی و بهینه آب راهکاری اساسی برای کاهش اثرات تنش آبی در شهرهای استان از جمله یاسوج و مادوان است.
ارسال نظرات