میزان مصرف برق در روز هیجدهم تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۸۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در روزهای اخیر در ۵۰ سال گذشته در این استان بی‌سابقه بوده است. رکورد مصرف برق در استانداوود راهزادی افزود: در روزهای هفدهم، هیجدهم و نوزدهم تیرماه امسال رکورد مصرف برق در استان شکست.
وی گفت: میزان مصرف برق در روز هیجدهم تیرماه به 399 مگاوات ساعت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
وی بیشترین مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر را در روز نوزدهم تیرماه عنوان کرد و گفت: 404 مگاوات ساعت در این روز برق مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 12.6 درصدی را نشان می‌دهد.
همزمان با رشد مصرف برق، کارشناسان هواشناسی نیز از گرم شدن بی‌سابقه هوا خبر می‌دهند که نشان دهنده ارتباط این دو موضوع است.
ولی بهره مند، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوا در ایستگاه‌های لیکک، دوگنبدان، امامزاده جعفر و دهدشت در 17 تیر امسال به بیش از 45 درجه سانتی‌گراد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
ارسال نظرات