۹شهر استان هرمزگان به شبکه نسل جدید تلفن همراه متصل شدند

مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ مرکز شهرستان و ۷ شهر دیگر استان هرمزگان به شبکه نسل جدید تلفن همراه متصل شدند.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۶۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛مهدی عسکری زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای توسعه دولت الکترونیک و دسترسی آزاد و سریع مردم به اطلاعات ۹ شهر دیگر استان هرمزگان به شبکه نسل جدید تلفن همراه متصل شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به این که رشد ارتباطات در توسعه استان نقش اساسی ایفا می کند، گفت : با مشارکت شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل شهر سرگز احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد که تاکنون فاقد هرگونه پوشش خدمات پهن باند سیار  بود به شهرهای دارای خدمات نسل سوم تلفن همراه اضافه شد و اکنون اهالی محترم این شهر می توانند از اینترنت پهن باند سیار استفاده کنند.

دکتر عسکری زاده با اشاره به افزایش بیش از ۸  برابری پهنای باند ورودی به استان افزود : با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران، مرکز شهرستان بشاگرد برای نخستین بار از خدمات نسل چهارم تلفن همراه بهره مند شد.

عسکری زاده افزود : در راستای توسعه پهن باند سیار دسترسی شهرهای هرمز، زیارتعلی، تازیان و دشتی به نسل سوم تلفن همراه و شهرهای رویدر، تخت و مرکز شهرستان پارسیان به نسل چهارم تلفن همراه فراهم شده است که با اضافه شدن شهرهای مذکور، اکنون شمار شهرهایی که از خدمات موصوف بهره مند هستند ۳۱ شهر در استان است.

وی همچنین به توجه ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان در زمینه متوازن‌سازی ارائه خدمات در مناطق مختلف استان اشاره نمود و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد پوشش مطلوب در حوزه ارائه خدمات نسل جدید تلفن همراه و امکان دسترسی جمعیت حداکثری به این زیرساخت‌ها در جریان است.

به گفته وی، امید است پس از راه اندازی سایت های مذکور و ایجاد ظرفیت لازم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات روند توسعه و ایجاد فضای رقابتی در استان ادامه یابد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار