مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: با توجه به فعالیت هئیت منصفه مطبوعات در این استان، کمترین شکایت رسانه‌ای در کشور را مازندران دارد.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۳۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی ‌چهارشنبه شب در آئین فعالیت و افتتاحیه نشریه بیداری اندیشه مازندران در سالن شهرداری آمل با ابراز خرسندی از حضور فعالان رسانه‌ای این استان جهت صدور مجوز سایت‌های مجازی و نشریات مکتوب، اظهار داشت: اکنون میانگین سنی حضور فعالان رسانه‌ای در مازندران پایین آمده و این به سطح علاقمندی مردم استان نسبت به مطالعه خبر و آگاهی‌یابی وضعیت استان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اکنون در کشوری به سر می‌بریم که در مسیر دموکراسی و مردم‌ سالاری حرکت می‌کند، افزود: برای تحکیم مردم سالاری مولفه‌هایی قرار گرفته که باید در این مسیر با یکدیگر گام برداشت.

جاودانی، کامل شدن انسان را بر رشد همزمان همه جوارح و اعضای وی را بیان و عنوان کرد: در مسیر معنویت نیز همه مسیرها باید رشد کند و یک جامعه کامل باید همه مولفه‌ها به طور همزمان رشد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در جامعه‌ای به سمت مدینه فاضله تحقق رشد تشکل‌های مردم نهاد است و اینکه دولت کوچک‌تر و مردم گسترده‌تر به فعالیت می‌پردازند، گفت: به منظور تحقق یک جامعه مردم سالاری باید حاکمیت کوچک و مشارکت مردمی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: ایران با وجود 9 برابر بودن سطح جمعیتی با کشور ترکیه دارای کمترین تعداد سازمان‌های مردم نهاد است بنابراین باید مشارکت مردم نهاد را در ایران گسترش دهیم.

جاودانی با تاکید براینکه یکی از گله‌مندی اصحاب رسانه بر عدم وجود تشکل‌های مردم نهاد در سطح کشور است، گفت: متاسفانه مسئولان کمتر اجازه ورود تشکل‌ها و سازمان‌ها را در امورات مختلف نظام به خصوص امرو فرهنگی به مردم داده‌اند.

وی اضافه کرد: دیگر نگرانی فعالان رسانه‌ای بر عدم فعالیت احزاب در این کشور است تا بر افکار عمومی را هدایت و شکل دهند.

وی با بیان اینکه در ایران حزب فراگیری جهت هدایت جامعه نداریم، افزود: مهم‌ترین وظایف و نقش رسانه نمایندگی بر حزب و تشکل مردم نهاد است تا علاوه بر رسالت خود به عنوان نهاد آگاهی‌بخش، اطلاع‌رسان بار نداشتن احزاب و تشکلات مردمی را بر دوش می‌کشد.

جاودانی یکی از موفقیت‌های رسانه در خروجی اخبار را بر مطالعه زیاد بخش‌های مختلف دانست و گفت: فعالان رسانه‌ای سه مسئولیت حوزه رسانه، نهادهای مردمی و تشکلات مردم نهاد و احزاب را در کنار سه وظیفه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و نظارت برعهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: اصحاب رسانه مازندران، استانی که کمترین شکایت در رسانه در کشور را به خود اختصاص داده ‌و این به تعامل و ارتباط رسانه‌ها با مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی استان برمی‌گردد.

وی با اشاره به نقد برخی از رسانه‌ها در جراید، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها یادآور شد: نقد منصفانه و صادق‌‌گویانه از سوی رسانه به مدیران جایز و لازم است اما نقد به جهت تخریب جایگاه رسانه را پایین می‌آورد.

جاودانی خاطرنشان کرد: در این عرصه مهم‌ترین اصل برای رسانه واقعی اخلاق‌گرایی و واقع‌گرایی است تا خبرنگار به موفقیت‌های روزافزونی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی دست یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها