خبرهای داغ:
رئیس کارگروه اقتصادمقاومتی مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد می دهیم که تشکل های اقتصادی مربوط به تولید، عرضه ، صادرات و سایر بخش های کشاورزی پررنگ تر شود در نتیجه حضور مردم و تمایل به سرمایه گذاری بیشتر می شود.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۴۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد حسین رخشانی صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: با همکاری بسیج اساتید طرح علمی، ملی و منطقه ای در زمینه تولید ، صادرات و اشتغال در استان انجام می دهیم. در این طرح سه بخش داریم که یکی مهندسی کشاورزی است .

وی عنوان کرد: سه گروه افراد اعم از دانشگاهیان، کارشناسان با تجربه سازمان ها و دستگاه ها و نیز بخش خصوصی در کارگروه کشاورزی نقش دارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: اشتغال در درون تولید است و تولید فعلی جامعه در حد ظرفیت عادی نیست و حتی اگر در حد ظرفیت عادی قرار بگیرد؛ اشتغال مد نظر باز هم انجام نمی شود.

وی متذکر شد: در بخش کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری هستیم که بیکاری را تا حد زیادی کاهش دهیم . سرمایه گذاری داخلی مقدم بر سرمایه گذاری خارجی است.

رخشانی با بیان اینکه امروز ما در سرمایه گذاری داخلی احساس ضعف داریم گفت: باید در نتیجه فرآیندی در مرحله اول مصرف آگاهانه و منطقی که منجر به مصرف بهینه شود، بعد از آن پس انداز صورت گیرد، پس اندازها توسط بانک ها یک کاسه شود و برای بخش تولید هدایت شود.

وی ادامه داد: مرحله چهارم سرمایه گذاری است. در هر چهار مرحله کار فراوان نیاز است و همکاری رسانه ها را می طلبد.

رئیس کارگروه اقتصادمقاومتی مجمع عالی بسیج استان گفت: پیشنهاد می دهیم که تشکل های اقتصادی مربوط به تولید، عرضه ، صادرات و سایر بخش های کشاورزی پررنگ تر شود در نتیجه حضور مردم و تمایل به سرمایه گذاری بیشتر می شود و مسئولیت دولت کمتر و کارآمدی آن بیشتر می شود.

وی ادامه داد: زیرساخت های فرهنگی اقتصادمقاومتی که اساس کار است باید انجام شود و در این زمینه رسانه ها باید پیشرو باشند.

رخشانی با بیان اینکه ما با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی بازوی علمی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی هستیم خاطرنشان کرد: اولین طرحی که پایلوت در حال اجراست طرح حفظ رطوبت خاک است که بعد از آن طرح های دیگر نیز به صورت آزمایشی در استان اجرا می شوند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با تعاملات انجام شده با جهارکشاورزی، آب منطقه ای و دانشگاه ها هیچ اعتباری تاکنون برای اجرای این طرح ها صرف نشده است و هر بخشی از کار را نهادی برعهده دارد.

وی اضافه کرد: ما سعی داریم راهکارهای افزایش کارایی مصرف آب و رطوبت خاک را در استان بومی سازی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها