مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: آموزش و پرورش باید نقطه موجود و نقطه مطلوب را معین کرده و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کند و تلاش کند پوشش اسلامی را برای دانش‌آموزان محبوب کند.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۶۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اظهار داشت: 21 تیرماه که به نام روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است بهانه‌ای برای پرداختن به موضوع عفاف و حجاب است.

وی افزود: روز عفاف و حجاب علاوه بر تجلیل از تلاش مردم مؤمن در برابر فشار حکومت رضاخانی برای کشف حجاب، فرصت پرداختن بیشتر به مسئله عفاف و حجاب است.

رمضانیان اضافه کرد: سخن پیرامون حجاب زیاد گفته می‌شود اما آنچنان که باید اقدام شایسته در دفاع از این عنصر اسلامی که مورد هجمه‌ شدید دشمن است، صورت نمی‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه اقدامات آشکار و نهان حتی در داخل کشور علیه فرهنگ حجاب صورت می‌گیرد، گفت: مسئله بی‌حجابی در مسائل فرهنگی ریشه دارد و متأسفانه برخی افرادی که عهده‌دار مسئولیت در حوزه فرهنگی هستند با فرهنگ غربی بزرگ شده و با آن عجین هستند.

وی تصریح کرد: صرف الزامی کردن پوشش حجاب در مدارس کشور کافی نیست و انتظار این است که در مدارس کشور برای این مسئله برنامه‌ریزی فرهنگی وجود داشته باشد.

*آموزش و پرورش باید حجاب را محبوب دانش‌آموزان کند

رمضانیان ادامه داد: آموزش و پرورش باید نقطه موجود و نقطه مطلوب را معین کرده و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کند و تلاش کند پوشش اسلامی را برای دانش‌آموزان محبوب کند.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه واکنش نوجوانان به اجبار مثبت نیست، اضافه کرد: توجیه، تقویت باور و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان از وظایف دستگاه آموزشی کشور است که باید با یک برنامه‌ریزی مشخص انجام شود و نهایتاً جامعه خروجی آن را ببیند.

وی عنوان کرد: این مسئله که مدرسه باید نقطه آغاز کار فرهنگی در حوزه حجاب باشد در حد حرف باقی مانده و نهادهای مسئول اقدام مؤثری در تقویت پوشش اسلامی انجام نمی‌دهند.

*اقدام فرهنگی در حوزه حجاب از محمل‌های اجرای «فرمان آتش به اختیار»

رمضانیان با بیان اینکه مسئله پوشش و حیا یک مسئله انسانی است و اختصاصی به بانوان ندارد، خاطرنشان کرد: در وضعیتی که نهادهای رسمی در مسئله حجاب اقدام مؤثری نمی‌کنند لازم است مردم خود در این زمینه اقدام فرهنگی کنند.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: اقدامات خودجوش و تمیز فرهنگی که به تعبیر مقام معظم رهبری «آتش به اختیار» نام گرفته است یکی از محمل‌های اجرایش در حوزه عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه جامعه نباید نسبت به مسئله ترویج بی‌حیایی بی‌تفاوت باشد، اظهار کرد: در یک بررسی به این نتیجه رسیدیم که اقدامات پیرامون ترویج پوشش اسلامی شامل 3 بخش است و شامل اقداماتی در راستای ایجاد باور و انگیزه، زمینه‌ساز و آسان‌کننده و مطالبه‌گری است.

رمضانیان ابراز داشت: با هم‌فکری فرهنگیان به این نتیجه رسیدیم که در زمینه اطلاع از احکام حجاب بین دانش‌آموزان در شرایط خوبی نیستیم و نیازمند حضور سفیران عفاف و حجاب به عنوان مبلغ در سطح جامعه هستیم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور به برنامه‌های سازمان متبوع خود در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و بیان داشت: تولید انیمیشن با موضوع حجاب، راه انداختن کانال حجاب، مسابقه کتابخوانی، برگزاری نشست‌های روشنگری، مصاحبه، سخنرانی، ویژه‌نامه نشریه طلایه‌درارن و جلسات صالحین با موضوع عفاف و حجاب را در برنامه‌های خود داریم.

وی با بیان اینکه اقدام فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب مقطعی نیست و احتیاج به کار مداوم دارد، اضافه کرد: فاصله زیادی تا نقطه مطلوب داریم و حضور مردم و درک درست فرمان آتش به اختیار در این حوزه لازمه رسیدن به اهداف است.


ارسال نظرات