خبرهای داغ:
مدیرگروه معارف و عضو هیئت علمی دانشگاه سرخه

عفاف حالتی در نفس انسان است که از غلبه و تسلط شهوت جلوگیری می کند

حجت الاسلام صفایی در همایش عفاف و حجاب سرخه گفت: عفاف حالتی در نفس انسان است که از غلبه و تسلط شهوت جلوگیری می کند.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۷۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مرتضی صفایی مدیرگروه معارف و عضو هیئت علمی دانشگاه در همایش ملی عفاف و حجاب در جمع قشر زنان شهرستان سرخه با اشاره به ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حجاب گفت: عفاف حالتی در نفس انسان است که از غلبه و تسلط شهوت جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: رابطه بین عفاف و حجاب این است که عفاف یک سیرت درونی و حجاب یک پوشش بیرونی است. ضرورت حجاب بسیار زیاد که حجاب با هیچ یک از منکرات قابل مقایسه نیست هیچ منکری به اندازه بی حجابی در جامعه فساد ایجاد نمی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به فلسفه حجاب اظهار کرد: فلسفه حجاب بحث کوچکی در رسیدن به کمال الهی است که اگر به آن توجه نکنیم در رسیدن به کمال دچار مشکل می شویم. بحث حجاب مربوط به قرن 20 است و قبل از آن بحث پوشش نداشتیم. اولین تمدن که پوشش در آن نفوذ کرد تمدن غرب است که مربوط به قرن 20 می باشد.

وی افزود: راز ناپوشیدگی این است که آگاهی افراد ناچیز است، یعنی عده ای نسبت به آثار، فواید، آیت ها و پیامدهای نا بهنجار حجاب آشنا نیستند.بعضی اصلاً به حجاب اعتقادی ندارند و شبه ایجاد می کنند.

صفایی با اشاره به ابعاد اجتماعی حجاب افزود: ستیز با جامعه و گریز از تحقیر، تأثیرپذیری از محیط، تظاهر به ترقی، جستجوی شخصیت، اثبات لیاقت خود و... جزئی از تأثیرات برروی  ابعاد اجتماعی حجاب نا برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها