فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان حجاب بانوان هرمزگان را برترین حجاب ها با اصالت بومی و محلی برشمرد و گفت: نباید اجازه تغییر فرهنگ بومی و محلی هرمزگان به بیگانگان بدهیم.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۱۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب، رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در نشست بصیرتی با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب در جمع خواهران بسیجی حوزه مقاومت حضرت زینب(س)شهرستان میناب با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: چادر و مقنعه زنان قابل احترام است و فرهنگ اصیل بومی و محلی مردم هرمزگان باید ترویج داده شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: بانوان محجبه بسیجی هرمزگان باید در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف در جامعه تلاش کنند و به موضع عفاف بیشتر از حجاب پرداخته شود.

وی عفت و پاکدامنی زنان را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی ، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

سردار ترابی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله آمار بالای طلاق در جامعه را در نتیجه کمرنگی عفاف و نپرداختن ریشه ای به این موضوع عنوان کرد و بیان داشت: نباید اجازه جایگزین شدن فرهنگی بومی و محلی منطقه رابه فرهنگ بیگانه داد.

وی حجاب زنان هرمزگان را برترین حجاب ها برشمرد و تاکید کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب ها ی شوم مصون داشته وحفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن درجامعه است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ابراز داشت: در قبال پاسداشت امنیت و حجاب زنان و دختران ما از دستخوش فرهنگ بیگانه دشمن هزینه های زیادی شده و خون های زیادی ریخته شده است، لذا قدر این حجاب و امنیت در جامعه را باید دانست.

وی اذعان داشت: شناخت تاثیر حجاب ونقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

ترابی بسیج را مظهر و ابزار قدرت برای ولایت و نظام دانست و گفت: رزمندگان ما علی رغم خالی بودن دست هایشان از ابزار های جنگی شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و نگذاشتند چادری از سری بیافتد و یا نااهلی نگاه چپی به خاک میهن داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از همان دست های خالی امروزه ایران اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده و در برقراری امنیت نه تنها در مرزهای ایران اسلامی در جای جای این کره خاکی در گرفتن حق مظلوم از ظالم و برقراری امنیت انجام وظیفه می کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تاکید کرد: همان گونه که بسیجیان ما صدام حسین را به زباله دان تاریخ انداختند و تحرک دشمن در منطقه را با موشک های دور برد جواب دادند در پاسداشت حجاب و عفاف با معیار ایرانی و اسلامی در جامعه ،فرهنگ بیگانه را از صحنه جامعه به زباله دان دهر خواهند انداخت.

ارسال نظرات