امام جمعه شهرستان خمین گفت: دشمن از راه تهاجم فرهنگی و تغییر فرهنگ و نفوذ به دنبال استحاله فرهنگی خانواده‌هاست.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۱۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همایش حریر خضراء به مناسبت روز حجاب و عفاف با همت بسیج جامعه زنان حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) و همکاری ستاد برگزاری همایش صیانت از حریم خانواده شهرستان خمین در بیت تاریخی امام (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین، در این همایش با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت: حجاب به انسان وقار، متانت، شخصیت و عظمت می دهد. خدا انسان را خلق کرد و به وی دستور العمل زندگی را با نازل کردن کتاب های آسمانی یکی پس از دیگری فرستاد تا به آن عمل کند.

وی ادامه داد: خداوند با نازل کردن قرآن که عمیق ترین و جامع ترین کتاب آسمانی است تمام کتاب های پیشین را کنار زد و اگر انسان به این نسخه های الهی که در قرآن آمده است عمل کند به کمال مطلوب خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان خمین تصریح کرد: قرآن به تمام زوایای زندگی بشر توجه خاص دارد و خدا در قرآن و کتب روایی معتبر به انسان، دستور داده که قبل از تولد به فکر فرزند باشد و والدین مورد قبول خدا افراد مومن، باتقوا و دارای حیا و عفت هستند که در کنار هم قرار می گیرند تا کامل شوند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه زن و مردم مکمل یکدیگر در زندگی هستند، گفت: خداوند زن و مرد را به عنوان لباس یکدیگر قرار داده است و همان طور که لباس عیب های انسان را می پوشاند و از سرما و گرما حفظ می کند مرد و زن نیز باید عیب‌های همدیگر را بپوشانند .

وی افزود: حجاب به انسان زیبایی، وقار، متانت، شخصیت و عظمت می دهد و به تعبیر قرآن مانند تابلویی است که به بیماردلان و کسانی که دارای چشم های خائن هستند، اعلام می کند که دارای شخصیت بوده و اجازه نگاه نامحرمان به وی را نمی دهد و نمادی به شخصیت بالای زن و مادر است .

امام جمعه شهرستان خمین تصریح کرد: کالاها و اشیای قیمتی و ارزشمند، به طور معمول در محفظه نگهداری می شوند و چیزهای کم ارزش در هر جایی پخش است و به فراوانی یافت می شود، به دلیل این که کسی به آن توجه ندارد به حفاظ نیز نیاز ندارد اما طلا و جواهرات که دارای ارزش و قیمتا است در ویترین زیبا و محفظه محکم نگهداری می شود .

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه اضافه کرد: مغز انسان نیز به دلیل اهمیت و مهم بودن در کاسه سر جای دارد و تو سط تعدادی استخوان محکم نگهداری می شود تا به آن آسیب نرسد و همچنین قلب نیز در قفسه سینه جای دارد به طوری که اگر آسیب ببیند انسان از بین رفتنی است. این موارد اهمیت پوشش و عفاف را در انسان می رساند که اگر زن حجاب و حیا را کنار بگذارد و آسیب ببیند دیگر نمی‌تواند مادر و همسر خوبی باشد. چراکه انسان های عالم، ربانی و موفق در دامان مادران پاکدامن و بزرگ تربیت شدند .

وی به مهم بودن حجاب و عفاف در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: کدام زن بی حجاب و بد حجاب و بی قید و بند توانسته است فرزند خوب تربیت کند و تحویل جامعه بدهد؟ و به تعبیر قرآن که زنان باید حجاب را رعایت کنند تا ملعبه دست دیگران نباشند تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان خمین تصریح کرد: دشمن در سال های گذشته با جنگ و حمله نظامی، تحریم های اقتصادی و توطئه‌های سیاسی نتوانسته است ما را به زانو درآورد، از راه تهاجم فرهنگی و تغییر فرهنگ و نفوذ در خانواده ها، حجاب و حیا وارد شده است تا به تدریج حجاب‌زدایی و ارزش زدایی را رواج داده و از این راه به بنیان خانواده و استحکام آن آسیب بزند.

حجت‌الاسلام حسینی از شهدای عفاف که اوج آن در مسجد گوهرشاد مشهد بود، یاد و بیان کرد: زنان پاکدامن و مردان مومن شهید شدند اما تن به بی حجابی ندادند و حرکتی که به دستور علما در مشهد انجام شد برای دفاع از حجاب و عفاف بود که در خون غلتیدند و دست رد به سینه دشمن زدند و تن به ذلت ندادند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش حجاب و عفاف از طریق آگاه‌سازی و بصیرت دهی، خاطرنشان ساخت: در شهرستان خمین 650 نفر در گروه‌های آمر به معروف و ناهی از منکر سازمان دهی شده‌اند که با نرمش، تذکر لسانی را انجام می دهند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات