عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : آنچه که به عنوان شعار عفاف وحجاب مطرح است این است که عفاف وحجاب یعنی پروژه کلان صیانت از خانواده واگر عفاف وحجاب در جامعه شکل بگیرد و مردان وزنان بر اساس عفاف اسلامی عمل نمایند
کد خبر: ۸۸۸۶۲۲۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، آیت اله مبلغی همایش ۱۰هزار نفری مدافعین حریم خانوادها اظهار داشت: از دیدگاهااسلام خانواده اساس حرکت وپویایی ،سلامت ،انگیزه ،نشاط ومحبت در اجتماع می باشد.

وی افزود : خانواده از دیدگاه اسلام عبارت است از یک موارد انبوهی که وقتی دست به دست هم می دهند جامعه را تشکیل می دهند .

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:اگر خانواده ها را از جامعه بگیریم آنچه که شکل می گیرد اجتماع مردم بوده ونه جامعه مردم وفرق است بین اجتماع یعنی کنار هم قرار گرفتن وبین جامعه ،ودر واقع جامعه دارای مفهوم ومعنای عمیقتر ، انسانی تر وپر فعالیت تر بوده که همواره روبه سلامتی ،پویایی وحرکت بهتری می باشد.

آیت الله مبلغی گفت: جامعه هنگامی تشکیل خواهد شد که خانواده های درستی اساس آن را تشکیل بدهند واز دیدگاه اسلام این خانواده ها هستند که پمپاژ کننده همه زیبایی ها ،همه پاکی ها ،حرکتها ،پویایی ها ونشاطها در جامعه هستند.

عضومجلس خبرگان رهبری تصریح کرد : خداوند در قرآن می فرماید ما مودت رادر بین شما قرار دادیم ومودت در خانواده ها نطفه آن قرار گرفته است که از درون خانواده ها به جامعه تزریق می شود وعاطفه انسانی ،پاکی ،دلسوزی وصادق بودن ازجمله صفاتی است که در خانواده شکل می گیردودر درون خانواوه چشم طمع ،نگاه غلط ورفتار پر از کینه و براساس مکر درون خانواده ها شکل نمی گیرد ورابطه اعضای خانواده با یکدیگر بایستی در اوج پویایی وانگیزه مندی باشد.

آیت الله مبلغی اینگونه بیان کرد: که خانواده با همه نقشی که درساختن وبه حرکت درآوردن جامعه دارد درمعر ض آسیبهایی قرار دارد که اگر در درون آن رخنه هایی پدید آید که احساس محبت ومودت خانوادگی رادر مسیر تضعیف قرار دهد دیگر نباید از آن جامعه انتطار پویایی ومودت داشت.

وی افزود :آنچه که به عنوان شعار عفاف وحجاب مطرح است این است که عفاف وحجاب یعنی پروژه کلان صیانت از خانواده واگر عفاف وحجاب در جامعه شکل بگیرد و مردان وزنان بر اساس عفاف اسلامی عمل نمایند واگر زنان حجاب را که بخشی از عفاف است را رعایت کنند در جهت صیانت از خانواده عمل نموده اند.

آیت الله مبلغی خاطر نشان کرد:از دیدگاه اسلام عفاف معانی گسترده ای دارد واز نگاه اول عفاف به معنی پاکدامنی می باشد که این پاکدامنی از حیث اقتصادی از حیث روابط جنسی،از حیث اخلاق ،از حیث عبادت ،از حیث دوری از گناه دارای چتر گسترده ای می باشد که همه این موارد را شامل می شود.

آیت الله مبلغی افزود :خداوند در قرآن کریم از اهل سفه که افرادی تهیدست وفقیر بودند به عنوان افرادی عفیف وپاکدامن یاد می کند که با وجود فقرهمچنان عزت خود را حفظ نمودند به گونه ای که دیگران در آن زمان تصور می کردند آنها جزء اغنیا هستند واسلام نیز همین عزت ، ،پاکی واخلاق را می خواهد واسلام یک شعار سه جانبه دارد حلال،جمال وکمال وحلال معنی گسترده ای دارد که حرکت ،نگاه ،رفتار ،تعلیم وتربیت،سیاستها وتلاشها همه باید عنصر حلال وپاکیزگی درآن باشد .

آیت اله مبلغی دررابطه با مفهوم جمال عنوان کرد:خداوند نمی خواهد باطرح مبحث حلال زینتها وجمالها را از زندگی انسان بگیرد همچنانکه در قران کریم به این مسئله اشاره نموده است و اسلام این دوعنصر حلال وجمال را برای کمال جویی ورفتن به سمت خداوند قرار داده است وخانواده ها نیز برای عفیف وپاک بودن همواره باید به این موضوعات توجه نمایندهمچنانکه زندگی حلال وجمال شعار اسلام است و اگر می خواهیم نسلهای ما زندگی پر از حلال رادنبال کنند می بایست زندگی پر ازجمال را نیز بر اساس منطق دینی برای آنها فراهم نموده تا بتوانندبه سمت کمال حرکت نمایند .

ایت الله مبلغی عضومجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) با همه بینش ونگاهی عمیق تمرکزی جدی در عنصر خانواده دارد واگر فرمایشات ایشان در رابطه با خانواده را رصد نماییم خواهیم دید که فصل گسترده ای از فرمایشات ایشان معطوف به مسئله خانواده بوده که اینها باید در زندگی ما عینیت پیدا کرده تا ما در مسیر حیات طیبه قرار گیریم که حلال ،جمال وکمال را در خود تجلی نماید.

همچنین درپایان این مراسم به قید قرعه از خواهرانی که در این مراسم حضور داشتند توسط فرماندار علی گورانی فر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد سرهنگ سوری و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج بروجرد حجت الاسلام علاء دولتشاهی جوایزی اهدا گردید.

انتهای خبر/z

ارسال نظرات