خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه تابستان جاری 3 هزار نفر به یاری محرومین می شتابند گفت: تابستان 96 بیش از 167 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۴۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: در سال 95 تعداد 29 هزار و 135 نفر در قالب یک هزار و 104 گروه جهادی به مناطق محروم سطح استان اعزام شدند .

وی عنوان کرد: این اردوها در قالب دانشجویی 3، 10 یا 12 روزه، محلات 3 یا 7 روزه، دانش آموزی و طلاب 10 روزه، حلقه های صالحین یک روزه، تیم بهداشتی ـ درمانی یک تا سه روزه و میهمان 10 تا 12 روزه صورت می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در ایام نوروز 96 تعداد یک هزار و 31 نفر در قالب 46 گروه به مناطق محروم سطح استان اعزام شدند. گروه های جهادی میهمان از لحاظ تعداد و خدمات در دهستان ها پدیده نوروز بودند.

وی ادامه داد: این اردوها در عرصه های عمرانی از قبیل (دیوارچینی مدرسه، ساخت کانال آب، ساخت استخر ذخیره آب، لایروبی قنوات، خانه مستمند، ساخت مسجد، حسینیه و خانه عالم) و در زمینه فرهنگی از قبیل ( آموزشی و احکام، کلاس های قرآن روخوانی و حفظ ) و در زمینه کشاورزی و اقتصادمقاومتی از قبیل( ساخت محل نگهداری دام، احیای باغات و هرس کردن) در استان فعالیت دارند.

زهرایی یادآور شد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد 2 هزار و 960 نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی بیان داشت: در تابستان سال جاری تعداد 167 گروه جهادی به مناطق محروم استان با اولویت دهستان های قرارگاه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم اعزام می شوند. در دهستان ها تاکنون یک هزار و دویست نفر در قالب 59 گروه جهادی اعزام شده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: دهستان های لانو سربیشه و شوسف نهبندان با توجه به ضریب محرومیت و نیازمندی بالا بیشترین تعداد گروه های جهادی را به خود جذب کرده اند و سایر دهستان ها نیز با توجه به عرصه های موجود در اولویت اعزام قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: تعامل دستگاه های اجرایی در استان و خصوصا شهرستان های دارای دهستان پیشرفت و آبادانی در جهت تسهیل فعالیت گروه های جهادی لازمه توزیع مناسب و اثربخش بودن فعالیت آنهاست. برگزاری ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در شهرستان ها یکی از مواردی است که به روند این تعامل کمک شایانی می کند.

زهرایی خاطرنشان کرد: در تابستان جاری 93 گروه جهادی محلات، 28 دانشجویی، 27 دانش آموزی، 8 پزشکی، 10 میهمان و یک طلاب که قریب به سه هزار نفر به روستاهای محروم اعزام می شوند.

وی اظهارداشت: فعالیت گروه های جهادی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی ، کشاورزی و بهداشت و درمان است.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه کار تصدی گری گروه های جهادی برعهده خود جهادگران است گفت: شورای اندیشه ورز جهادی متشکل از جهادگران برتر و فعالین گروه های جهادی استان است که با هم اندیشی و بازدید از گروه های اعزامی به بررسی نقاط ضعف و قوت، عرصه یابی و جمع آوری بانک اطلاعاتی گروه های جهادی می پردازند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه جلسه شورای اندیشه ورز جهادی تشکیل شده است عنوان کرد: در جلسه اول این شورا با انجام رای گیری 4 نفر به عنوان هیئت رئیسه و یک نفر به عنوان بازرس شورا انتخاب شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها