مدیرکل تعاون و کار اردبیل:

۱۰۰ درصد اعتبارات مشاغل خانگی در اردبیل تخصیص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده در سال گذشته برای تخصیص به ایجاد مشاغل خانگی در اردبیل به طور صددرصد جذب شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۶۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیمازاردبیل،قاسم رحیمی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه اشتغال در اردبیل اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات یکی از محورهای اشتغال‌زایی با ظرفیت بالا بوده که برای تحقق اشتغال‌زایی در حوزه آی.سی.تی باید از شرکت‌های فعال در این حوزه حمایت ویژه به عمل آید.

وی گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده در سال گذشته برای تخصیص به ایجاد مشاغل خانگی با کمک بانک صادرات به طور صددرصد جذب شده و اعتبارات قرض‌الحسنه بانک ملت که اواخر سال 95 برای این موضوع اختصاص یافته بود با وجود پیگیری‌ها هنوز تخصیص آن‌ها محقق نشده است.

رحیمی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث اقتصاد مقاومتی چند بسته کاری پیش‌بینی کرده که طرح کارورزی یکی از این موارد بوده که در استان اردبیل 6 هزار و 500 نفر متقاضیان این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که واحدهای پذیرنده که در حدود 30 واحد است در طرف مقابل برای جذب این نیروهای خودشان نیز ثبت نام می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: انتظار داریم که واحدهای پذیرنده و تولیدی استان اردبیل از این طرح استقبال کرده و برای ثبت نام متقاضیان به افراد جویای اشتغال اقدام کنندچرا که بحث نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارتقا و پیشرفت یک واحد تولیدی است که امیدواریم با اهمیت بخشیدن به این موضوع بتوانیم شاهد تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نیز ایجاد تولید و اشتغال در استان باشیم.

وی تصریح کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با هماهنگی و تعامل مناسب با سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل ارتباطات و اطلاعات در این حوزه نیز برای ایجاد اشتغال به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام کرده و حمایت‌های مناسبی از شرکت‌ها و فعالان حوزه آی.سی.تی انجام می‌شودچرا که ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا بوده و باید با حمایت از شرکت‌های فعال در استان اردبیل این امر را تحقق بخشیم.

رحیمی اظهار کرد:با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بحث اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان بیکار استان را در دستور کار قرار داده و تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم که در حوزه‌های مختلف و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه بتوانیم در این مدت آمار بیکاری را در استان کاهش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار