مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: امسال سومین همایش علمی و پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی به صورت بین‌المللی در شهر اردبیل برگزار می‌شود که ۳۱ شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش تعیین شده است.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۶۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیمازاردبیل،سید ناصر اسحاقیدر جلسه ستاد گرامیداشت دهه کرامت در اردبیل اظهار داشت: مهار و نابودی غده سرطانی و چرکین داعش امروز یک خبر مسرت‌بخش برای جهان اسلام بوده و نابودی کامل داعش نیاز به اتحاد تمامی مسلمانان دارد.

وی با اشاره به اینکه موصل به عنوان مقر این گروه تکفیری آزاد شد و خوشحالی عظیم برای مردم منطقه است، تصریح کرد: جهان اسلام از تهدید بزرگی که امنیت و سلامت منطقه را به خطر انداخته بود رهایی یافت.

اسحاقی با تاکید بر اینکه در آستانه دهه کرامت دستگاه‌های اجرایی به فعالیت های خودجوش مردمی کمک کنند، بیان کرد: جمع‌بندی گزارش‌های ارسالیبه دبیرخانه برای ارسال به ستاد مرکز باید توسط دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود تا در زمان تعیین شده این امکان صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه آستان امام رضا (ع) نگین پرفروغی برای ملت ایران است که هر ساله در ایام دهه کرامت قدردان این نعمت الهی هستیم، افزود: دهه کرامت ظرفیت عظیمی برای نشر فرهنگ رضوی و آشنایی نوجوانان و جوانان با این فوز عظیم است.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذاراستان اردبیل در برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: امسال سومین همایش علمی و پژوهشی گفت‌وگو و مناظرات رضوی به صورت بین‌المللی در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

اسحاقی اظهار کرد:برای حضور در این رویداد مهم فرهنگی و علمی کشورتاکنون ٤٨ مقاله از دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی کشور ارسال شده که 31 شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش تعیین شده است.

جشن‌های دهه کرامت با حضور شخصیت‌های برجسته دینی کشور در اردبیل برگزار می‌شود‌

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز گفت: امسال براساس هدفگذاری‌های انجام شده جشن‌های دهه کرامت با حضور شخصیت‌های برجسته دینی و ملی در اردبیل برگزار می‌شود.

‌نادر سقا ‌‌اظهار داشت: دهه کرامت ظرفیت و استعداد بزرگی برای نشر اندیشه نظام اجتماعی مبتنی بر اهل بیت(ع) به ویژه سبک زندگی امام رضا(ع) وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت مبتنی بر تحقق شعار سال به ویژه بحث اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شود، تصریح کرد: قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) از طرق مختلف به ویژه در دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اولویت‌های اعلام عمومی ایام دهه کرامت می‌تواند باشد.

سقا گفت:اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه کرامت از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب نیز باید از اولویت‌های برنامه‌ها باشد چرا که حضور گسترده مردم در برنامه‌های دهه کرامت برای آشنایی بیشتر با سیره عملی اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا (ع) کمک می‌کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیلبا بیان اینکه غبارروبی مساجد و آستان های مبارکه امامزادگان استان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود تا توسط دستگاه‌های متولی و آستان ها مبارک انجام خواهد شد، افزود: گسترش فضای شادی و نشاط منطبق با آموزه‌های دینی در ایام دهه کرامت از دیگر برنامه‌های مفرح برای خانواده‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی توسط دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت خواهد بود که اطلاع‌رسانی آن به زودی انجام خواهد شد و شخصیت‌های برجسته دینی و ملی در جشن‌های دهه کرامت استان حضور خواهند داشت که مایه خیر و برکت و رونق به برنامه‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات