مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ:

عفت با سرشت قوم پرافتخار بختیاری عجین است

همایش گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در حسینیه محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ برگزار شد .
کد خبر: ۸۸۸۶۲۷۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ با اشراه به اهمیت مسئله حجاب از منظر اسلام، گفت: اسلام زمانی ظهور کرد که زن حق حیات نداشت.

حجت الاسلام صادق نیکنام با بیان اینکه؛ اسلام، حریت و آزادی و ملکیت به زن داد، افزود: الگو و شاخص زنان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) است.

وی، ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام علاوه بر حضور اجتماعی، کارهای اقتصادی هم انجام می داد و کسی بود که کار اقتصادی و درآمد نیز داشت .

نیکنام در ادامه گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی کامل حجاب است و با حجاب کامل از دین و ولایت دفاع می کردند.

نیکنام در ادامه به بحث حجاب در قوم بختیاری اشاره کرد و بیان داشت: عفت جزئی از ذات زنان بختیاری و با سرشت این قوم پرافتخار عجین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کوهرنگ تصریح کرد: زنان در فرهنگ بختیاری و دیگر فرهنگ ها به نام شیر زن شناحته می شدند و زنان با کمال وقار، عفت، حیا و حجاب کامل در جامعه حضور یافته و کار می کنند و شناخته می شوند.

حجت الاسلام نیکنام، خاطر نشان کرد: زنان بختیاری جزء عفیف ترین و پاک دامن ترین زنان در طول تاریخ بوده و هستند.

وی گفت: در این زمان نیز نوع پوشش مردان و زنان بختیاری به گونه ای است که خود شاهد عینی از این مسئله است که مردان و زنان بختیاری گذشتگان خود را به خوبی شناخته و راه آنان را می پیمایند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار