خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی:

اختصاص 24میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای دهستان ها/ تقسیم اعتبارها با توجه به نیازها و دغدغه مندی مردم

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت به طور متوسط در هر دهستان 4 میلیارد تومان پروژه اجرا می کنیم. اختصاص اعتبار و اداره پروژه در دهستانی اتفاق می افتد که توسط مردم شروع شده باشد و مردم دغدغه مند دنبال کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۸۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: امروز نیاز به تفکر سلامت کاری و دوری از باندبازی و دغدغه مردم داشتن در استان ما دوچندان شده است.

وی عنوان کرد: اگر به سلامت کاری توجه و مدیریت شود از هدر رفتن هزینه ، انرژی، وقت و سرمایه انسانی جلوگیری می شود. امروز در مدیریت به سرمایه های انسانی کمتر توجه می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته بر مبنای سرمایه های انسانی مزیت رقابتی ایجاد می کنند افزود: اگر کارگران علمی و سرمایه های انسانی ویژه در سازمان ها پرورش یابند فضا و فرصت ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی شناسایی درست، شایسته گزینی ، شایسته گماری و شایسته ها را در مقابل فرصت های رشد قرار دادن است متذکر شد: جانشین پروری در منابع انسانی در همه نهادها باید باشد و مدیران باید طی فرآیندی ظریف جانشین هایی با مهارت های ادراکی، فنی و ارتباطی تربیت کنند.

زهرایی با بیان اینکه اقتصادمقاومتی در پرسه زنجیره ارزشی نیست بلکه تمام جوانب زندگی ما اعم از تربیتی، اجتماعی و فرهنگی را دربرمی گیرد خطاب به دانشگاهیان توصیه کرد: باید تحقیقات یا پایان نامه هایی که رابطه اقتصادمقاومتی با تربیت، آموزش، اخلاق و جلوگیری از اصراف را بررسی کند کار شود.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی دو الزام داریم یکی اینکه به لحاظ اقتصادی زیرساخت ها همچون نبود راه آهن و کمبود آب و غیره سبب محرومیت شده و نتوانستیم با سایر استانها رقابت کنیم و دیگر اینکه از ظرفیت ها خودمان به خوبی استفاده نکردیم.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه اهداف مشترک بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی توانمند سازی مردم است افزود: اجرای پروژه ها بر اساس نیاز مردم است و به هیچ عنوان دنبال نسخه پیچی برای مردم نیستیم.

پیشرفت 40درصدی در حوزه عمرانی دهستان ها در فاز اول

وی با تاکید بر اینکه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار توسط مردم صورت می گیرد. عنوان کرد: در فاز اول این طرح امسال 120 دهستان در کشور و 6 دهستان در استان ما برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی پیش بینی شده است.

زهرایی با بیان اینکه مسئول اجرای سیاست های قرارگاه در هر دهستان مستقر شده است ادامه داد: در ساختار قرارگاه پنج کارگروه فرهنگی، زیرساخت، عمران و آبادانی، تعلیم و تربیت، سلامت با رویکرد پیشگیری و سبک زندگی و کارگروه توانمند سازی و اشتغال داریم .

وی تاکید کرد: این حوزه ها به دنبال تسهیل گری کار، نه تصدی گری اند و حلقه واصل بین مردم با دولت، بانک ها، سرمایه گذاران و خیرین هستند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت و عمران در فاز اول 81 پروژه تعریف شده است که با پیشرفت 40درصدی در حال انجام است و تاکنون 15 پروژه تکمیل شده است.

استقرار 35 روحانی در 6 دهستان، بزودی

وی اظهارداشت: 6 دهستان مد نظر شامل 120 روستا می شود که از این بین 35 روستا را مشخص کردیم که روحانی فرهنگی مستقر شوند و هر روحانی چهار روستا را پوشش دهد. تاکنون 16 روحانی شناسایی شدند و در حال استقرار هستند .

زهرایی بیان داشت: برای ایجاد شبکه نیروی انسانی، شناسایی افراد موثر تحت عنوان هسته های جهادی در روستا تعریف و شناسایی کردیم و هر حوزه فعالیت، یک رابط در هسته جهادی روستا دارد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان تاکید کرد: در زیرساخت این فاز به طور متوسط در هر دهستان 4 میلیارد تومان پروژه اجرا می کنیم. اختصاص اعتبار و اداره پروژه در دهستانی اتفاق می افتد که توسط مردم شروع شده باشد و مردم دغدغه مند دنبال کنند.

وی ادامه داد: در فاز اول طرح از این 24 میلیارد تومان 12 میلیارد تومان سهم قرارگاه و 12 میلیارد تومان از منابع استانی تامین می شود.

زهرایی افزود: در حوزه توانمند سازی و اشتغال نیز برای هر دهستان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد در نظر گرفته شده است که در جهت حمایت از حلقه های زنجیره ارزشی هر دهستان در قالب صندوق های روستایی و نهادهای واسط پرداخت می شود.

پیشتازی جهاد کشاورزی در همکاری تامین اعتبار پروژه های آبادانی قرارگاه در 6 دهستان استان

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: با توجه به اینکه 50درصد اعتبار پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی باید از منابع استانی تامین شود این سازمان با جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای منعقد نموده است .

وی افزود: از تعداد 68 پروژه مشترک تعداد 30 پروژه اجرای آن آغاز شده است و تاکنون 15 مورد تکمیل شده است. این پروژه ها در حوزه آب بوده و به احیاء و مرمت قنوات و استخر ذخیره آب اختصاص دارد.

تفاهم نامه سه جانبه بسیج سازندگی، آستان قدس و جهادکشاورزی

زهرایی خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه پروژه هایی از قبیل احیاء و مرمت قنوات و استخر ذخیره آب در سه دهستان لانو سربیشه، گزیک درمیان و بندان نهبندان تعرف و اجرا می شود.

وی بیان داشت: مجموع پروژه های تعریف شده 37 عدد است و اعتبار طرح 4 میلیارد تومان است که 50 درصد آن سهم آستان قدس و 50 درصد در داخل استان توسط جهادکشاورزی با مشارکت مردم تامین می شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان گفت: هم افزایی دستگاه های اجرایی در اجرای عملی اقتصادمقاومتی در 6 دهستان محروم با انعقاد تفاهم نامه 6 جانبه و تفاهم نامه با بانک انصار جهت اجرای پروژه های محرومیت زدایی در زمینه آموزشی و بهداشتی از دیگر اقدامات برای انجام این ماموریت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها