نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد برحفظ اعتبار و جایگاه نظارت استصوابی شورای نگهبان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۷۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
نماینده، ولی فقیه در استان در دیدار مسئولان و کارکنان دفتر نظارتحفظ اعتبار و جایگاه نظارت استصوابی شورای نگهبان و بازرسی شورای نگهبان استان گفت: حمله و اعتراض به نظارت استصوابی شورای نگهبان از ناحیه کسانی صورت می‌گیرد که به انقلاب و نظام پایبند نیستند.
عضو خبرگان رهبری افزود: اعتراضات، شبهات و فضا سازی‌های پس از انتخابات شوراهای اسلامی که بدون دخالت و نظارت شورای نگهبان برگزار شد ضرورت نظارت استصوابی شورای نگهبان را تایید کرد.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه حمله به شورای نگهبان بی اعتبار کردن نظام است خطاب به اعضای شورای شورای نگهبان استان گفت: تلاش کنید با اعمال و رفتار مبتنی بر عدالت و قانون آبروی فقها، رهبر و نظام را حفظ و از اقتدار نظام صیانت کنید.
وی با اشاره به اینکه نظارت مطلوب، ناظر سالم می‌طلبد افزود: نقد ناظر مانند نقد منتخبان نیاز است و باید به موقع و صادقانه، اعتراض رد صلاحیت شدگان پاسخ داده شود تا شبه و بهانه‌ای برای حمله به شورای نگهبان پیش نیاید.
در این نشست رئیس دفتر شورای نگهبان دراستان هم وظیفه این نهاد را صیانت از قانون در چهار چوب قانون خواند و گفت: ۲۱ اصل از اصول قانون اساسی به مسئولیت و جایگاه شورای نگهبان تاکید دارد.
حجت الاسلام خرم روز نظارت استصوابی شورای نگهبان را رعایت حق الناس عنوان کرد و افزود: در انتخابات امسال ۳ هزارو ۸۰۰ ناظر کار نظارت بر روند انتخابات را به عهده داشتند.
ارسال نظرات