مبلغ دینی اردکانی:

آموزش و پرورش و خانواده؛ مهمترین نقش را در نهادینه کردن حجاب برعهده دارند/ مسئولین الگوی درستی برای حجاب باشند

مبلغ دینی حوزه اردکان گفت: ما در جامعه ی اسلامی زندگی می کنیم و کمترین توقعی که مردم از رؤسا و معلمین و اساتید دانشگاه دارند الگوی درستی برای عموم مردم و خصوصا نسل جوان است.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۰۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردکان گویا، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

در این خصوص خدمت یکی از مبلغین حوزه رسیدیم تا علت توجه او به حجاب و ترویج آن بین نوجوانان را جویا شویم. مریم اعلایی دانشجوی سطح سه حوزه اردکان مشغول به تحصیل است و حجاب او باعث تشویق خیلی از افراد برای محجبه شدن است.

مریم اعلایی در خصوص نحوه آشنایی به حوزه و ورود به آن گفت: جالب است بدانید که از قبل ورود به حوزه، هیچ علاقه ای به تحصیل در حوزه نداشتم ولی اتفاقات خاصی برایم افتاد و من را تقریبا بالاجبار وارد این فضا کرد، در ابتدا با بی علاقگی کامل مشغول تحصیل بودم ولی به تدریج شوق و علاقه ام بیشتر و بیشتر شد به گونه ای که اگر بارها به قبل برگردم و بخواهم مسیر علم و تحصیل را انتخاب کنم بدون هیچ شک و معطلی راه حوزه را انتخاب خواهم کرد و امروز برای اینکه در این مسیر وارد شدم و خداوند این توفیق بزرگ را به بنده عنایت کرد شکراگزار الهی هستم.

وی با اشاره به این که در کودکی و نوجوانی نیز با حجاب آشنایت داشته است افزود: چون در خانواده ی کاملا مذهبی و سنتی بزرگ شده بودم مشکلی با مسأله ی حجاب نداشتم و کاملا این مسأله را پذیرفته بودم. حجاب جزء فطریات هر انسانی است.

اگر انسان از فطرت خود دور نشده باشد کاملا این دستور دینی را مطابق با میل درونی خود میبیند. به نظر بنده حجاب تاج بندگی ای هست که هر زن مؤمن بر سر دارد.

این مبلغ اردکانی در خصوص بی میلی نوجوانان وجوانان امروزی به حجاب اظهار داشت: این بی میلی دلایل متعددی دارد که شاید این فضا گنجایش پرداختن به همه ی دلایل و ابعاد این مسأله نداشته باشد.مهم ترین دلیل بی میلی جوانان عدم بیان مبانی حجاب با زبان ساده از سوی مسؤلین و متخصصین این امر است . باید در دوران کودکی و مرحله به مرحله با روش های آموزشی درست و اسلامی، به تبیین و تحکیم پایه های اعتقادی کودکان پرداخت و برای این امر اهمیت فوق العاده ای را قائل شد.متأسفانه گاهی مشاهده می شود که کودک در کودکی رها می شود و هیچ دغدغه تربیت دینی برای کودک وجود ندارد و وقتی این کودک به دوران نوجوانی و جوانی رسید و با انوهی از مشکلات و شبهات رو به رو شد ،در ان لحظه به فکر چاره هستیم.مسأله حجاب و مشکل پوشش هم دقیقا همینطور هست. به نظر بنده اداره آموزش و پروش بعد از نهاد خانواده ، مهم ترین مسؤلیت را در اجرایی کردن این امر دارد.

وی تاکید کرد: مسئولین الگوی درستی برای حجاب باشند. ما در جامعه ی اسلامی زندگی می کنیم و کمترین توقعی که مردم ما دارند این است که افرادی که در این جامعه ی اسلامی به هر نحوی دارای مسؤلیتی هستند از جمله رؤسا و معلمین و اساتید دانشگاه و...الگوی درستی برای عموم مردم و خصوصا نسل جوان باشند و با تمام وجود حافظ و مبلغ ارزشهای دینی باشند. اگر مردم مسؤلین را حافظ و مبلغ ارزشها بدانند و یگانگی حرف و عمل را در رفتار و عملکرشان ببینند به نظر بنده خیلی راحت تر با مسأله ای مثل حجاب و پوشش رو به رو خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار