خبرهای داغ:
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: برگزاری کاروان پیاده‌روی حرم امام رضا (ع) یکی از بهترین مصادیق یک کار فرهنگی است و برای تبیین معارف رضوی مطلوب است.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۱۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان امروز در دیدار با خادمان چهاردهمین کاروان پیاده‌روی حرم امام رضا (ع) بابیان اینکه ما در ایران هرچه داریم از برکت وجود امام رضا (ع) است، اظهار داشت: دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی و وجود انسان‌های مؤمن در جامعه نتیجه محور قرار دادن حرم امام رضا (ع) در فعالیت‌های فرهنگی است.

رحیمیان افزود: برکات این نوع فعالیت‌های فرهنگی به شام و حلب هم رسیده و پیروزی‌های مدافعان حرم در موصل و سوریه نتیجه تولى این جوانان به ائمه اطهار و امام رضا(ع) است. 

وى با تشکر از برگزاری کاروان پیاده‌روی حرم امام رضا(ع) گفت: یکی از کارهای خوبی که در این کاروان انجام‌شده مطرح کردن مزار فضل بن شاذان وبی بی شطیطه (ع) در نیشابور است.

تولیت مسجد مقدس جمکران مزار فضل بن شاذان صحابی (ع)  سه امام معصوم و مزار بی‌بی شطیطه و موقف امام رضا (ع) در نیشابور که محل ایراد حدیث شریف سلسلة الذهب است را به‌عنوان تجلیات حقیقی شهر نیشابور معرفی کرده و تصریح کرد: برگزاری کاروان پیاده‌روی امام رضا (ع) برای تبیین معارف رضوی حرکت مطلوبی است چراکه قدم گذاشتن در جای قدم‌های امام رضا (ع) در مسیر نیشابور به‌طرف مشهد مقدس در معرفی این مسیر به شیفتگان معارف رضوی بسیار حائز اهمیت است.

رحیمیان بر اهمیت آمادگی روحی معنوی برای شرکت در زیارت  امام رضا (ع) و رعایت آداب زیارت که در روایات هم بسیار به آن تأکید شده است اشاره کرد و گفت: برپایی کاروان ‍‍‍ پیاده‌روی در شکل‌گیری مراحل تدریجی توجه به زیارت امام رئوف و ح‍ضور با خشوع و توجه قلب دران بارگاه نورانی بسیار کمک می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران برگزاری کاروان پیاده‌روی باهدف جلب‌توجه و انظار مردم به‌سوی ائمه اطهار و امام رضا (ع)را بهترین مصداق یک کار فرهنگی عنوان کرد و از آن به‌عنوان امتداد سعی برای احیای یاد خداوند متعال در جامعه یادکرد.

در ادامه هادى خادم حسینی مدیر کاروان پیاده‌روی «بهشت تا بهشت» ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری کاروان پیاده حرم امام رضا (ع) از حمایت‌های تولیت مسجد مقدس جمکران تشکر و قدردانی کرد.

خادم حسینی انعقاد برنامه‌های فرهنگی و دوره‌های آموزشی مهدی یاوری و برگزاری مراسمات مذهبی در شهرهای مسیر را از مهم‌ترین فعالیت‌های  کاروان پیاده‌روی حرم امام رضا علیه‌السلام عنوان کرد.

مدیر کاروان  پیاده‌روی «از بهشت تا بهشت» همچنین از برگزاری طرح پیاده‌روی نیشابور تا مشهد مقدس برای کسانی که فرصت شرکت در کل کاروان ندارند خبر داد.

چهاردهمین کاروان پیاده‌روی حرم امام رضا (ع) با شعار "از بهشت تا بهشت" در سوم مرداد آینده همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز دهه کرامت از شهر مقدس قم راهی مشهد شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پس از عبور از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور دربی است و سوم مرداد همزمان با ایام زیارتی آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) به حرم مطهر امام هشتم برسد.

علاقه‌مندان به شرکت در کاروان «از بهشت تا بهشت» از سراسر کشور می‌توانند جهت ثبت‌نام به آدرس www.karevan-qom.ir  مراجعه کنند.
ارسال نظرات