خبرهای داغ:
ظهر امروز مراسم تجلیل از خانواده‌های مدافع حرم و رونمایی از کتاب مصور "حریم حرم" با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۲۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و همچنین رونمایی از کتاب "حریم حرم؛ قم در گذر زمان" ظهر امروز  با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از  خانواده‌های مدافع حرم و مدیران و مسئولان  استانی  در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رونمایی شد.

در مراسم از سه تن از خانواده‌های مدافع حرم توسط علی لاریجانی ، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

همچنین در این مراسم کتاب حریم حرم رونمایی شد، حریم حرم در دو جلد به‌صورت مصور و زیر نظر  شهرداری و حوزه معاونت شهرسازی و امور زیربنایی آماده‌ شده و  مجموعاً 2 هزار نسخه از آن چاپ و منتشر شده است که قم را از زاویه تصویر روایت می‌کند.

در جلد نخست این کتاب عکس‌ها و تصاویر موجود از قم در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب را ترسیم می‌کند و سیر تدریجی توسعه و پیشرفت قم و تغییرات جغرافیایی و معماری روی حرم شریف فاطمه معصومه (س) را از دنیای عکس و تصویر نشان می‌دهد.

جلد دوم کتاب حریم حرم شامل تصاویر و عکس‌هایی است از قم بعد از انقلاب اسلامی که در آن چالش‌ها، موفقیت‌ها، و حوادث تلخ و شیرین چهار دهه  بعد از انقلاب در قم را ترسیم کرده است که نقش برجسته عکاسان در ثبت و به یادگار کشیدن این اتفاقات بسیار برجسته است.

 مجتبی آقایی سربرزه و ابراهیم سلیمانی زیر‌نظر محمدابراهیم فقیه‌زاده کار تدوین و گردآوری کتاب حریم حرم را بر عهده داشتند  و ترجمه متون اثر تاریخی و هنری را  شعبان آزادی کناری انجام داده است‌.

این کتاب با تفریض آیت‌الله جوادی‌آملی شروع است و در آن شهرداران قم به‌اجمال معرفی‌شده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها