معاون اقتصادی وزیر کشور :

اختصاص سرمایه در گردش موردنیاز برای 10هزار بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: سرمایه در گردش موردنیاز برای 10هزار بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور اختصاص پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۴۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بابک دین‌پرست عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان در ارتباط با ارزیابی عملکرد استان‌ها از حیث کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سه‌ماهه اول سال96، اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی استان کرمان با 44 جلسه مقام اول، استان لرستان با 43جلسه رتبه دوم و استان آذربایجان شرقی با 42جلسه رتبه سوم را دارد.

وی افزود: دولت از سال گذشته در رابطه بارونق تولید برنامه‌های خوبی را اجرا کرده و استان لرستان هم در این زمینه رتبه خوبی دارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: طرح رونق تولید باهدف صیانت و نگهداشت حدوداً 10هزار واحد تولیدی با مبلغ 100هزار میلیارد ریال در سطح کشور انجام می‌شود که دستورالعمل آن را  وزیر صنعت و معدن در اردیبهشت سال96 ابلاغ کرد و به دنبال آن بانک مرکزی هم دستورالعمل را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به سه شاخص و هدف‌گذاری مشخص در نظر گرفته‌شده در حوزه‌های مختلف برای این طرح بیان کرد: سرمایه در گردش موردنیاز برای 10هزار بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور اختصاص پیدا خواهد کرد.

دین‌پرست تصریح کرد: در این طرح تسهیلات موردنیاز برای شش هزار طرح موردنیاز با پیشرفت فیزیکی حداقل 60درصد و تأمین اعتبار موردنیاز برای تعداد پنج هزار واحد اقتصادی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان این‌که دولت امسال برای رونق بخشیدن به وضعیت اقتصادی 21هزار واحد تولیدی رقمی بالغ‌بر 300هزار میلیارد ریال اختصاص داده است، گفت: امیدواریم استان لرستان امسال نیز همانند سال گذشته در رتبه‌های اول قرار بگیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در رابطه با وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور در بهار امسال12.6 برای کل کشور اعلام‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 12.4 بوده دودهم درصد میانگین کشوری افزایش داشته است.

دین‌پرست خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در بهار سال 96 در استان لرستان 11.8 بوده که این رقم در بهار سال گذشته 14.3 بود یعنی حدود دو ونیم درصد نرخ بیکاری کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در 13استان کشور گفت:علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه که خیلی سخت بود، دولت با اقدامات خوبی توانسته نرخ بیکاری را در 13استان کاهش دهد.

معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: استان لرستان سومین استانی است که در جدول کاهش نرخ بیکاری در بهار سال96 بیشترین کاهش را داشته است که اقدام مثبتی است.

دین‌پرست با تأکید بر این‌که استان لرستان در بهار سال 95 از حیث بیشترین میزان نرخ بیکاری در رتبه هفت‌کشور قرار داشته است گفت: این رقم در بهار سال 96 به رتبه 16 رسیده است یعنی این استان 9رتبه وضعیت خود را بهبود داده است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان در سال92 که 17.1 درصد بوده است، اظهار داشت: این رقم در سال 95 به 13درصد رسیده یعنی چهار و یک‌دهم درصد کاهش داشته است و در بهار امسال به11.8 درصد رسیده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در اولین جلسه مشترک شورای ملی گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی با ارزیابی دقیق عملکرد استان‌ها در طول چند سال گذشته سه استان برتر معرفی می‌شوند.

دین‌پرست در مورد تشکیل مرکز فوریت‌های  بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: کار بسیار سختی است اما وزارت کشور این پیشنهاد را داده که امیدواریم به تصویب برسد.

وی بابیان این‌که تا الآن 94 پروژه مهم  واحد تولیدی مشکل‌دار سراسر کشور را  به کارگروه ملی اعلام کرده‌ایم، اظهار داشت: به‌شدت پیگیری پروژه‌های استانی و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار دستگاه‌ها هستیم و استان‌ها باید گزارشی در راستای پروژه‌های اولویت‌دار دستگاه‌ها ارائه دهند.

معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یک پروژه با عنوان ارتقا تولید و توسعه اشتغال پایدار در بخش‌ها و مناطق روستایی بااعتبار 24هزار میلیارد ریال  برای ایجاد اشتغال 144هزار نفر ارائه کرده است.

دین‌پرست گفت: برش استانی استان لرستان در این پروژه 758میلیارد ریال برای اشتغال پنج هزار و 43نفر تعیین‌شده است.

به گفته وی برای سال96 به استان لرستان به بخش سرمایه‌گذاری برای یکی از ردیف‌ها 165میلیون دلار اختصاص پیداکرده است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار