خبرهای داغ:
در گفتگو با خبرگزاری بسیج عنوان شد:

روایت شهادت هزاران نفر در مسجد گوهرشاد و جوی خونی که راه افتاد

شهادت حدود پنج هزار نفر از مردم بیگناه متحصن و معترض به کشف حجاب و جوی خونی که در مسجد گوهرشاد راه افتاد، حکایتی تاریخی از قول یکی از رهبران قیام مسجد گوهرشاد است.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۴۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

روایت شهادت هزاران نفر در مسجد گوهرشاد و جوی خونی راه افتاد

سیده نرجس خاتون مجتهد نوه آیت الله سید یونس مجتهد اردبیلی از رهبران قیام مسجد گوهرشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم گفت: جوی خونی که از شهادت ۵۰۰۰ نفر متحصن در جوار حرم امام رضا(ع) در اعتراض به قانون کشف حجاب و تغییر لباس مردان راه افتاد واقعیتی است هولناک که به عنوان برهه ای از تاریخ ایران باید برای مردم بازگویی شود.

مسئول موسسه راه زندگی با استناد به آیات و شواهد قرآنی ابراز داشت: حجاب نه تنها باعث انزوای بانوان نیست بلکه باعث سرافرازی و شناخته شدن آنها می باشد.

وی همچنین ریشه های اجرای قانون تغییر لباس و کشف حجاب در ترکیه توسط آتاترک و بعد در ایران توسط رضاخان را بررسی کرد و با نقل خاطره ای از پدر و پدر بزرگش آیت الله مجتهد اردبیلی از چگونگی تحصن در مسجد گوهرشاد گفت: هزاران نفر در اعتراض به این حکم رضاخان در مسجد گوهرشاد بدون هیچ سلاح گرمی تحصن کردند که در کمال ناباوری توسط دولت مستقر وقت طوری به خاک و خون کشیده شدند که سیلی از خون در مسجد به راه افتاد؛ سپس کامیون ها شهدا و مجروحان یکجا به گودال های محله خشت مال های مشهد که کوره هاز آتش پزی در آنجا واقع است، منتقل کرده و دفن و یا زنده به گور گردند

مجتهد مقایسه ای بین این قیام و کشته شدن مغرضانه تنها یک فرد به نام ندا آقا سلطان توسط ایادی فتنه و سوء استفاده شبکه های معاند نظام و تهیه برنامه ها و فیلم ها ی فراوان و پخش آن در حد وسیع و جهانی کرد و تاکید کرد: مسئولین نگذارند " جوی خونی که در مسجد گوهرشاد راه افتاد فراموش نشود".

وی با تشریح برخی دلایل بدحجابی ابراز داشت: سیاست استعماری غرب که از زمان کشف حجاب برای منحل کردن دو ابر قدرت زمان یعنی ترکیه و ایران آغاز شده و تاکنون ادامه دارد؛ عدم تبیین آیات حجاب چون آیه جلباب، آیه اذن، آیه عفاف، آیه قواعد، آیه حیاء، آیه خمار برای عموم مردم توسط حوزه و حوزویان که باعث شده برخی حجاب را مربوط به اسلام ندانند و به آن به شکل امری من درآوردی نگاه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: عدم اطلاع رسانی دقیق سازمان های مربوطه چون صدا و سیما درباره حوادثی از قبیل فاجعه کشتار مسجد گوهرشاد نیز می تواند عامل بسزایی باشد. همچنین آسیب شناسی نهادهای مرتبط در باب نشر فرهنگ حجاب و کم کاری های حوزه و تشکل های دانشجویی در جذب افراد بی تقید و الگوسازی غلط آنان و سهل انگاری حتی مذهبیان در تشکیل گروه های مختلط در فضای مجازی را قابل تامل دانست.

وی با اشاره به نزدیک بودن روز شهادت مروه شروینی به 21تیر که قیام مسجد گوهرشاد است پیشنهاد نامگذاری این هفته را به هفته حجاب داد.

روایت شهادت هزاران نفر در مسجد گوهرشاد و جوی خونی راه افتاد

مجتهدی از دشمنی استعمار غرب با نهاد خانواده گفت و به فضیه مباهله اشاره کرد و گفت: پیامبر اعظم(ص) برای مقابله با غرب و یهودیت نجران تنها با یک خانواده که متشکل از حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و حسنین (ع) وارد مبارزه و رویارویی شد بنابراین حفظ حریم خانواده الگویی مناسب و کارآمد برای نجات جامعه است.

وی افزود: ابرقدرت های جهان با این استعمار نوی خود منتظر به زانو در آمدن ایران هستند. چنانکه پا را از این هم فراتر گذاشته دست به تحریم های اقتصادی و سیاسی روزافزون نیز زده اند.

مبلغ حوزه در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما نیز در برابر آنان باید ایستادگی کنیم و تنها راه، رعایت اصول اقتصاد مقاومتی است. اقتصادی تولید محور و بر پایه امکانات بومی.

وی با اشاره به جدیدترین تالیف خود با نام" اقتصاد مقاومتر جامعه ای سالمتر" به ارائه یک سری راهکار برای احیاء کشاورزی بومی و نحوه درآمد زایی توسط آن پرداخت و در آخر توضیح داد که چگونه حجاب بانوان یک جامعه مسلمان، می تواند باعث پاکی و سلامت و حتی بهداشت فردی آحاد اجتماع بشود و اینکه چگونه اعتقاد به حجاب راستین و حفظ آن باعث حفظ کیان خانواده و بالا بردن نشاط مردان و حس خوشبختی برای تک تک بانوان و به تبع آن فرزندان آنها خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار