سخنگوی امنیت ملی مجلس،در گفتگوی اختصاصی با«بسیج»:

قرارداد نفتی توتال به ضرر منافع ملی کشور است/فرانسه به دنبال کار و فعالیت در ایران است، یا حمایت از براندازان نظام ایران؟

نقوی حسینی بابیان اینکه،امضای قرارداد شرکت توتال به نفع کشور نیست گفت:شرکت نفتی فرانسوی همواره وابسته به کشورهای سلطه گر بوده و قطعا چنین قراردادی به نفع ایران نخواهد بود.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۶۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
سید حسین نقوی حسینی،سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی بسیج استان تهران اظهار داشت:کشور جمهوری اسلامی ایران همواره کشوری است که،به دنبال تعامل سازنده با دنیا بوده است و هیچ کشوری بدون همکاری و تعامل با سایر کشورها پیشرفت نخواهد کرد.

وی در ادامه ،با انتقاد از سخن بعضی از افراد مبنی بر اینکه،انقلابیها خواهان دیوار کشیدن به دور کشور هستند،گفت:انقلابیها افرادی هستند، که چه در عرصه نظامی و‌چه در عرصه اقتصادی و حتی اجتماعی، برای پیشرفت نظام تا مرز شهادت هم پیش رفته اند و زمانی اعتراض و مقاومت خود را اعلام میکنند،که بدانند اقدامی به ضرر کشور است.

سخنگوی امنیت ملی مجلس شورای اسلامی،به مسئله قرارداد شرکت نفتی توتال با ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در قرارداد شرکت نفتی توتال ۳ملاحضه مهم‌وجود دارد که قطعا باید مورد توجه دولت مردان قرار گیرد.

نقوی حسینی در اینباره  اظهار داشت:شرکت نفتی توتال یک سابقه غیر قابل قبولی در حوزه نفتی کشور و تاریخ نفتی کشور دارد.

وی علت این امر را وابستگی این شرکت فرانسوی با کشورهای سلطه گر دانست و‌گفت:قطعا چنین قراردادی به ضرر منافع ملی کشور تمام خواهدشد.

نماینده مجلس ورامین  و‌قرچک در مجلس شورای اسلامی،بستن  قرارداد شرکت توتال را، نسنجیده توصیف کرد و بیان داشت:اگر منافع ملی کشور را در مقابل  آن چیزی که شرکت فرانسوی خواستار آن است در نظر بگیریم،بسیار کم است و در این داد وستاده  توازن و  تعادل وجود ندارد.

سخنگوی امنیت ملی مجلس،در بخش دیگری از این گفتگو،رفتار دوگانه پاریس در میزبانی از گروهک ‌منافقین و‌بستن قرارداد یاد شده با ایران را ،تضاد هم  برشمردوتصریح کرد:همانطور که شاهد بودیم کشور فرانسه چندی پیش میزبان گروه های برانداز نظام جمهوری اسلامی بود و این سوال پیش خواهد آمد،که فرانسه با این عمل در ایران به دنبال چه اهدافی است؟

نقوی حسینی در خاتمه این گفتگو،با انتقاد ار دستگاه دیپلماسی کشور تأکید کرد:متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور لال شده است که بگوید،آیا فرانسه به دنبال فعالیت عرصه اقتصادی در ایران است،یا دنبال حمایت از معارضین و‌تروریستهای فراری؟

انتهای پیام//
ارسال نظرات
آخرین اخبار