همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای وروز عفاف و حجاب طرح ایستگاه سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی درشهرستان زرند برگزارشد.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۸۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای وروز عفاف و حجاب به میزبانی مرکز مهر آفرین و نشریه صدای شهر طرح ایستگاه سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی ، هلال احمر و اداره بهزیستی شهرستان  زرند در محل دفتر موسسه تبلیغاتی گل رز زرند واقع در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید .

    این ایستگاه سلامت که با حضور مهندس نورالدینی معاون فرمانداری ، مهندس محمدی شهردار ،سرهنگ شاهرخی فرمانده سپاه ناحیه زرند ، طهماسبی رئیس اداره بهزیستی ، جمالیزاده رئیس هلال احمر ودکتر زنگی آبادی رئیس بسیج جامعه پزشکی و دکتر کاویانی پزشک عمومی و تنی چند از اعضاء کادر بهداشتی و درمانی شهرستان با هدف اشاعه فرهنگ خود مراقبتی و بهداشت سلامت جسم و روان وپیشگیری از بیماریهاو آسیب های اجتماعی به منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، افزایش سواد سلامت آنان و غربالگری بیماریهای شایع دایر شده بود علاوه بر ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی خدماتی مانند کنترل قند خون و فشارخون، مشاوره رایگان همراه با توزیع داروی رایگان انجام پذیرفت.


 دکتر کاویانی پزشک عمومی و عضو بسیج جامعه  پزشکی شهرستان اظهار نمود : انجام این اقدام خودجوش بی شک تاثیر مهمی در شناسایی بیماریهای شایع و تسریع  در روند درمان بیماران خواهد داشت و جامعه پزشکی را در ساختن جامعه ای ایمن یاری خواهد نمود وی از ورزش به عنوان وسيله‌اي در جهت بهبود و سلامتي بيماران یاد نمود وضمن تاکید بر اینکه هر فرد حداقل باید 150 دقیقه در هفته ورزش نماید خاطرنشان ساخت : ورزش يکي از مفيدترين و سالم ترين سرگرميهايي است که مي تواند اوقات فراغت افراد جامعه را پر کند.و کسالت و تنبلي را از انسان زدوده و به وي نشاط و شادابي بخشيده، او را براي انجام کارها و وظايف فردي و اجتماعي آماده نموده و اخلاقش را بهبود خواهد بخشید.

    مهندس نورالدینی معاون فرمانداری زرند نیز با اشاره به نقش موثر بسیج جامعه پزشکی در ارتقاء سلامت جامعه تصریح نمود : البته همه کارها مقدس است. اما حرفه پزشکی شغل انبیاست ودر نزد آحاد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردارهستند ولذا مهمترین سرمایه پزشکان اعتماد مردم است. مردم باید به پزشکان اعتماد داشته باشند و همه پزشکان برای کاستن از دردهای مردم و ایجاد رفاه بیشتر، زحمت می کشند و ما باید قدردان زحمات آنها باشیم .

    وی بااشاره به  برنامه ریزی ، مديريت صحيح و استفاده از فن آوري مناسب تصریح نمود : استفاده از منابع انساني كارآمد اهميت بسياري دارد. جامعه‌اي كه نيروي انساني سالم و شادابي داشته باشد، اين امكان را خواهد داشت كه در جهت توسعه واقعي، سريع‌تر گام بردارد.

     

    در ادامه سرهنگ علی اکبرشاهرخی فرمانده سپاه ناحیه زرند طی سخنانی اظهار نمود  : تمام فعالیت‌ها بسیج جامعه پزشکی در واقع تجدید میثال با آرمان‌های‌ شهدا و نگاهی به ستارگان سپهر سلامت است وی با استقبال از تیم ایستگاه سلامت، برگزاری این برنامه‌ها را در جهت افزایش خدمت‌رسانی به مردم محروم و افزایش پیوند بین مردم و جامعه پزشکی بسیار مؤثر دانست و خواستار تداوم اینگونه برنامه‌ها شد.

    شاهرخی در ادامه با اشاره به روزعفاف و حجاب  تاکید نمود : رعایت عفاف و حجاب ضامن امنیت اخلاقی خانواده ها در جامعه است وی بابیان اینکه مقوله عفاف و حجاب باید در جامعه نهادینه شود، افزود: تمام انحرفات جامعه ریشه در عدم توجه به عفاف و حجاب و ابعاد آن داردو بایستی پذیرفت رعایت حجاب و عفاف در جامعه در واقع سلامت خانواده و جامعه را به دنبال دارد.

    سرکار خانم سیف الدینی مدیرمرکز مهر آفرین شهرستان زرند نیز با تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه بسیج جامعه  پزشکی و کادر بهداشتی درمانی و سازمانهای توانبخشی و امدادو نجات شهرستان در برپایی این ایستگاه سلامت  اظهار نمود :  ایجاد حس همدردی وانسان دوستی گامی موثر در ایجاد بستری مناسب به منظور ارتقای سطح نشاط، مشارکت و اطلاع رسانی خدمات بهداشت روان و سلامت اجتماعی به عموم اقشار مختلف مردم است که لازم است بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد .

    وی با اشاره به نقش خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی  و پر رنگ بودن این نقش در پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی خاطر نشان نمود : کارکردهای خانواده در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری ها، از جمله اعتیاد موثر بوده و به این دلیل ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روانی و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد
ارسال نظرات