نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: امروز آمریکا به تحریم‌های غیربرجامی پناه آورده و هدف غرب برگرداندن شرایط تحریم‌ها علیه ایران است.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۹۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین نقوی‌حسینی درباره مواضع دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در برهه کنونی اظهار کرد: آمریکایی‌ها بنا ندارند در چارچوب یک تعهد و توافق بین‌المللی عمل کنند.

وی ادامه داد: غربی‌ها بارها با عهدشکنی، نقض برجام و خلف وعده تلاش کردند تا برجام را ناکام بگذارند؛ به قول سخنگوی کاخ سفید که اعلام کرد ما برجام را سخت‌گیرانه اجرا می‌کنیم، آنها این‌طور عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه منظور آمریکایی‌ها از اجرای سخت‌گیرانه برجام این است که جمهوری اسلامی ایران یک‌طرفه تعهداتش را عملی کند و طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها عقیده دارند مردم ایران نفعی از این توافق نبرند و با این رویکرد از برجام عبور کردند.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه آمریکا با عبور از برجام به تحریم‌های غیربرجامی پناه آورده است، اضافه کرد: غربی‌ها بنا دارند با این نوع تحریم‌ها، شرایط گذشته علیه ایران را به قبل از برجام برگردانند.

وی گفت: تصویب قانون مبارزه با اقدامات ثبات‌زدایی جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 که به قانون 722 معروف است، چنین هدفی را دنبال می‌کند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس تصریح کرد: این مصوبه قانونی عادی نیست و ادامه تحریم‌ها علیه ایران محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: مفادی در این مصوبه آمده که به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا با صدور دستورات اجرایی، علیه ایران تحریم‌های مختلف اعمال کند.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه این دست تحریم‌های شدید علیه ایران نیاز به مصوبه ندارد، افزود: این قانون چنین وضعی را ایجاد می‌کند و گزارش‌ها علیه ایران هر کدام مبنای تحریمی جدید دارد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها از اعمال تحریم‌های غیربرجامی و غیرهسته‌ای این بوده که شرایط علیه ایران بسیار سخت شود، اظهار کرد: آنها دنبال این هستند شرایط کنونی را سخت‌تر از قبل از تصویب برجام و همچنان تحریم علیه ایران را دنبال کنند.
ارسال نظرات