امام جمعه یزد گفت: دشمن بداند مردم ما تابع رهبری هستند و راهنمایی ها و هدایت های هوشمندانه و به موقع ایشان مردم را از فتنه ها و حوادث گوناگون سربلند بیرون آورد.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۶۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله ناصری در بخشی از خطبه های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اینکه مسئله ولایت و رهبری جامعه اسلامی از مسائلی بوده که همواره مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار بوده اظهار داشت: تحریف جایگاه ولایت و امامت و رهبری جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم باعث شد تا مصیبت ها و مشکلات فراوانی گریبان جامعه اسلامی را بگیرد و شرایطی فراهم کرد تا ظالمانی همچون بنی امیه و بنی عباس در این جامعه ظهور کنند و به قدرت برسند.

نماینده ولی فقیه با یادآور شدن تلاش و زحمات فراوان ائمه و علما و دلسوزان جامعه اسلامی برای تثبیت جایگاه ولایت و رهبری در بین مسلمین تصریح کرد: تثبیت این مسئله موجب رشد جامعه و سعادت مردم می شود و به همین منظور این مهم همواره مورد تاکید ائمه اطهار بوده است.
وی ولایت فقیه و جایگاه رهبری در نظام اسلامی ایران را برگرفته از مسئله ولایت و در امتداد امامت دانست تاکید کرد: رهبری و ولایت محور بودن نظام جمهوری اسلامی اصلی ترین دلیل حفظ نظام اسلامی بوده و باعث شده تا جامعه ایران از ذلت دوران طاغوت به عزت اسلامی، که امروز شاهد آن هستیم برسد.

آیت الله ناصری یاد آور شد: در دوران طاغوت از آمریکا گرفته تا روس ها و عاملین استکبار جهانی از جمله بهائیت اجازه هر نوع غارت و ظلمی را به خود می دادند و هرکدام به گوشه ای از خاک و منابع ایران دست درازی کرده بودند.
امام جمعه یزد اضافه کرد: اگر امروز این نظام و مردم عزتمند هستند و ایران در دنیا اعتبار و جایگاه مهم و ارزشمندی دارد به واسطه هدایت ها و هوشیاری های امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری و تبعیت مردم از ولایت بوده است.

نماینده ولی فقیه خطاب به مسئولین شهری و دولتی افزود: همان طور که بارها تذکر داده ام همه مسئولین و صاحبان منصب در هر جایگاهی باید نسبت به این موضوع آگاه باشندکه اگر امروز نظام اسلامی و ولایت نبود آن ها نیز جایگاه و مقامی نداشتند و حکومت طاغوت که تماماً در خدمت و گوش به فرمان استکبار جهانی بود هرگز کوچترین جایگاه و ارزشی برای انها قائل نبود.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و منافقین و بدخواهان این کشور حرف هایی می زنند که حکومت ایران باید تغییر کند و در صدد طوتئه برای تضعیف جایگاه ولایت هستند؛ و عده ای در داخل از این حرف ها و خیال های خام دشمنان ابراز خوشحالی می کنند؛ همه مسئولین باید بدانند اگر روزی دشمن بتواند نفوذ کرده و حیله خود را اجرا کند و عظمت ولایت را بشکند؛ کینه و دشمنی او اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: البته همه باید بدانند مردم ما تابع رهبری هستند و راهنمایی ها و هدایت های هوشمندانه و به موقع ایشان باعث شده تا مردم از فتنه ها و حوادث گوناگون سربلند بیرون بیایند و هموراه بر قدرت این کشور افزوده شود.

وی در ادامه به نقش رهبر معظم انقلاب در مسئله حمله داعش به عراق و سوریه اشاره کرد و خاطر نشان کرد:رهبری از همان ابتدا فرماندهی مسئله عراق و سوریه را در دست گرفتند و تدبیر رهبری باعث شد تا داعش و دشمنان اسلام که به دنبال نا امن کردن و حمله به مرز های ایران بودند در همان سوریه و عراق زمین گیر شوند.
آیت الله ناصری افزود: هوشیاری و اقدام به موقع در بسیج و ساماندهی به نیروهای مردمی در این دو کشور باعث شد تا امروز شاهد آزاد سازی موصل و تضعیف مواضع داعش در سوریه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: مبنای چنین فرمانی همان فریضه ی واجب امر به معروف و نهی از منکر است که اگر همگی نسبت به وظایف خود در این راستا عمل کنیم و نسبت به گناه در جامعه بی تفاوت نباشیم شاهد سعادت جامعه و حل بسیاری از مشکلات و معضلات خواهیم بود
ارسال نظرات