شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد نااهلان قانون اساسی را به میل خودشان تفسیر کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شورای نگهبان مترجم و مفسر قانون اساسی است، گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد که نااهلان قانون اساسی را مطابق میل خودشان تفسیر کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۷۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران اظهار کرد:  امام جعفر صادق(ع) با راه‌اندازی حوزه علمیه نقش محوری برای تبیین عاشورا و تبین بعثت حضرت محمد(ص) کرد و  در حال حاضر درس‌های دانشگاه‌ها متاثر از منویات این امام همام هست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان توسط امام راحل، بیان کرد: شورای نگهبان اقدامات اثرگذاری در کشور انجام داد و در حال انجام است.

وی یادآور شد: شورای نگهبان مترجم و مفسر قانون اساسی است و کارهای بسیاری سختی در این شورا دارند و اقدامات قانونی باید مورد بررسی قرار گیرد و اجازه نمی‌دهد که نااهلان قانون اساسی را مطابق میل خودشان تفسیر کنند.

طبرسی اضافه کرد: تاکنون با پشتوانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب این شورا با حمایت و هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری اقتدار و جایگاه خویش را حفظ کرده است.

وی در ارتباط با سالروز تاسیس بهزیستی و تامین اجتماعی، گفت: این ارگان‌ها باید در اختیار محرومان و مستضعفان قرار گیرد،اقداماتی خوبی در بهزیستی و تامین اجتماعی در حال انجام است.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه این اقدامات مسکنی است، افزود: دولت باید تلاش کند که ریشه فقر و محرومیت در جامعه برداشته شود، فقر و محرومیت با ایجاد اشتغال از بین می‌رود، دولت باید به فکر رفع گرفتاری و فقر باشد و به امید روزی هستیم که دولت اسلامی ریشه فقر را بخشکاند.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت آزادی موصل، بیان کرد: مردم عراق و نیروهای شیعه و سنی افتخاری بزرگ برای این کشور آفریدند، همه دست به دست هم دادند که داعش و نیروهای وابسته به آنها را بیرون کردند، این پیروزی متعلق به جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطر نشان کرد: خیال‌بافی‌های آمریکا در ارتباط با انقلاب اسلامی ایران ادامه دارد و ما هم به آنها پاسخ می‌دهیم که شما باید به خانه خودتان برگردید، داعش زایده فکر آمریکا و ایادی آنها است.

وی با اعلام اینکه وقتی غرب آسیا زمانی امن می‌شود که آمریکا دست از جنایت بردارد، افزود: خاورمیانه امن در سایه ترک آمریکا و از این منطقه محقق می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها