دشمنان بیرونی و درونی مخالفان نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات نگهبان شهرستان بهشهر با اشاره به دوطیف ازمخالفان نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: تلاش برای تضعیف شورای نگهبان و توطئه برای شکست نظارت استصوابی جهت نفوذ نتیجه ای به همراه ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۹۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسن فغانی در سخنرانی پیش از خطبه بهشهر با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان به تشریح اهمیت و عظمت این نهاد پرداخت و اظهار کرد: حساسیت و موضع‌گیری مخالفان که نشان از اثرگذاری موضوع در مغایرت با اهداف آنان از یک طرف و تحکیم موافقان و تلاش آنان در آگاهی بخشیدن به جامعه از طرف دیگر نشان از اهمیت و عظمت این نهاد دارد.

وی با بیان به اینکه این نهاد موظف است از ورود ناخالصی‌ها جلوگیری کند، افزود: اگر شورای نگهبان وظیفه خود را به‌خوبی انجام نمی‌داد یقینا امروز نظام دچار مشکلات فراوان  و به سرنوشتی چون دوران مشروطه دچار می‌شد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات نگهبان شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه اصلی‌ترین ویژگی نظام جمهوری اسلامی مکتبی و اسلامی بودن آن است، افزود: علت اساسی عدم موفقیت نهضت ضداستبدادی و استعماری نفت، اسلامی نبودن این نهضت‌ها بود، به‌واقع دور شدن این مبارزان از مواضع اصلی نظامی آنها را به سمت رکود کشاند.

وی با بیان اینکه قوام نظام جمهوری به اسلامیت آن است، تصریح کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و قوام نظام جمهوری به اسلامیت آن است و شورای نگهبان تضمین کننده آن است.

فغانی در ادامه به وظایف این نهاد اشاره کرد و افزود: نظارت بر انتخابات، تفسیر قانون اساسی از جمله وظایف شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه آرای مردم امانت است، گفت: پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان، جلوگیری از تخلفات و خطاهای برگزار کننده انتخابات، صیانت از آرای مردم فسلفه وجودی نظارت بر انتخابات به‌شمار می‌آید.

فغانی با اشاره به دو طیف از مخالفان نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: تلاش برای تضعیف شورای نگهبان و توطئه برای شکست نظارت استصوابی برای نفوذ نتیجه ندارد، جناح‌های سیاسی با انگیزه به کرسی نشاندن افرادی که واجد صلاحیت نیستند به دنبال دستیابی به اهداف حزبی و سیاسی خود هستند، طیف دوم مخالفان این نظارت دشمنان اسلام هستند که با حاکمیت نظام و اهداف آن سر ستیز دارند.

وی در پایان گفت: مردم در چهارچوب احکام الهی و ضوابط در سرنوشت کشور موثر هستند و توطئه دشمن برای نفوذ در کشور هرگز به نتیجه نمی‌رسد.                    

ارسال نظرات
پر بیننده ها