خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان بندرترکمن:

فصلنامه استارباد با طرح تفکرات ملی‎گراها و سکولارها بر اسلامیت نظام می‎تازد/ مسؤولان از گستاخی و بی‎ادبی فصلنامه استارباد جلوگیری کنند

امام جمعه شهرستان بندرترکمن ضمن ابراز تاسف از مطالب فصلنامه استارباد، گفت: مطالبی که این نشریه در چند مدت مطرح کرده تفکرات ملی‎گراها و سکولارها، ترویج شبکه BBC، من و تو و صدای آمریکاست که معمولاً بر اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‎تازد.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۱۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس
حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، اظهار کرد: نهاد بسیار مهم شورای نگهبان موجب اصل 91 قانون اساسی تأسیس شد.

وی با اشاره به فرامین امام راحل درباره نهاد شورای نگهبان، گفت: امام راحل فرمودند شورای نگهبان در نسل حاضر و آینده با دقت کامل وظایف اسلامی خود را ایفا کنند و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگیرند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قوانین اسلامی بدون هیچ ملاحظه‎ای جلوگیری کنند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه براساس اصل 91 الی 99 مسؤولیت‎هایی برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده و باید به تمام وظایف مدنی، سیاسی، اداری، فرهنگی، نظامی براساس موازین شرعی عمل کند، افزود: در صورتی که مجلس شورای اسلامی چیزی را تصویب کند که شورای نگهبان آن را بر خلاف موازین اسلامی بداند، از تصویب آن جلوگیری می‎کند.

منصوری، شورای نگهبان را نهادی حساس دانست و بیان کرد: در صورتی که طی 38 سال از انقلاب اسلامی شورای نگهبان وجود نداشت انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامردمان می‎افتاد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان همیشه به خوبی نقش خود را ایفا کرده است، اذعان کرد: در دوران بازرگان عده‎ای نزد امام راحل آمدند و گفتند شورای نگهبان را قبول ندارند که امام راحل عصبانی شدند و فرمودند مردم شما را قبول ندارند.

امام جمعه بندرترکمن یادآور شد: متأسفانه در برخی مواقع از جمله شورای شهر و روستا که تأیید افراد بر عهده شورای نگهبان نیست گاهی اوقات افرادی طبق تساهل و تسامح تأیید می‎شوند و متأسفانه رأی هم می‎آورند که نتیجه آن اعمال آسیب‎های جدی در برنامه‎ریزی‎ها و تصمیم‎گیری‎های شهری است.

منصوری با اشاره به توهین فصلنامه استارباد و تمجید از منافقین، بیان کرد: این نشریه که با هزینه بیت‎المال و یارانه مطبوعاتی در استان گلستان و گرگان چاپ و منتشر می‎شود متأسفانه کمتر مورد نظارت قرار می‎گیرد.

وی متذکر شد: مطالبی که این نشریه در چند مدت مطرح کرده تفکرات ملی‎گراها و سکولارها، ترویج شبکه بی بی سی، من و تو و صدای آمریکاست که معمولاً بر اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‎تازد.

 

*مسؤولان نسبت به فصلنامه استارباد اشد مجازات را اعمال کنند

امام جمعه بندرترکمن تأکید کرد: براساس فصل چهارم قانون مطبوعات ماده 6 که اهانت به دین اسلام و مقدسات ، رهبری و مراجع را جرم اعلام کرده انتظار می‎رود مسؤولان اشد مجازات را نسبت به این فصلنامه اعمال کنند.

منصوری با ابراز تأسف از برخی مطالب فصلنامه استارباد، مطرح کرد: این فصلنامه در مقالات خود چندین بار به‎جای استفاده از «انقلاب اسلامی» از «انقلاب 57» استفاده و کلمه اسلام را حذف کرده است، همچنین به‎جای امام خمینی (ره) بارها از کلمه آیت‎الله خمینی استفاده کرده و نوشته است « آیت‎الله خمینی از دی‎ماه سال 1356 به بعد رهبر و سخنگوی انقلاب شده است.» و به نظر می‎رسد نویسندگان این فصلنامه قیام سال 1342، تبعید و مبارزات امام راحل را طی این 15 سال فراموش کرده‎اند.

وی ادامه داد: در یکی از شماره‎های این فصلنامه از مبارزات مارکسیست‎ها و سازمان منافقین خلق در مبارزه با شاه تمجید کرده و قیام آنها را مهم‎تر از قیام امام راحل و قشر مذهبی پنداشته است و از افراد ضدانقلاب و اعدامی اعم از «فاضل کبیر»، «حسن محمدی» دفاع کرده و  «محمد محمدی» را جزو انقلابیون واقعی معرفی کرده است.

امام جمعه بندرترکمن تمجید از حکومت ننگین پهلوی و کوچک شمردن خدمات نظام را از دیگر اقدامات فصلنامه استارباد برشمرد و خاطرنشان کرد: این فصلنامه در حالی از حکومت شاهنشاهی تعریف و تمجید می‎کند  و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را نادیده می‎گیرد که ایران در آن دوران بسیار عقب‎افتاده بود و امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمام زمینه‎ها پیشرفت کرده طوری که امروز امکانات رفاهی اعم از آب، جاده و دیگر اقدامات عمرانی به‎دورترین روستاهای کوهستانی نیز رسیده است.

منصوری گفت: در بخشی از این فصلنامه تعداد معتادان را در قبل از انقلاب اسلامی کمتر از زمان کنونی دانسته و ادعا کرده که اعتیاد در این زمان افزایش یافته است حال آنکه آنها فراموش کرده‎اند در آن زمان تعداد معدودی از مواد مخدر از جمله تریاک بوده اما امروز مواد افیونی متعدد و فراوانی ساخته می‎شود.

وی اضافه کرد: از طرفی در زمان کنونی ابزار و لوازم انحراف از جمله فضای مجازی و ماهواره نسبت به گذشته افزایش یافته است و در حالی که می‎تواند مکان خدمت و فضای علم و فناوری باشد اما متأسفانه امروز به فضای قتل‎عام فرزندان کشورمان تبدیل شده است.

امام تاکید کرد: در صفحه 13 از شماره 6 فصلنامه استارباد سوره مبارکه یاسین و سنگسار در قرآن کریم را مورد تمسخر قرار داده و به مراجع به‎ویژه به آیت‎الله بهبهانی توهین کرده و ایشان را یک آخوند درباری و چماق‎به‎دست و طرفداران ایشان را از اراذل و اوباش و چاقوکش معرفی کرده است.

منصوری تأکید کرد: متأسفانه کسی نیست که به توهین‎هایی که این فصلنامه به دین، دیانت، روحانیت و مذهبیون می‎کند پاسخ بدهد و از اقدام آنها جلوگیری کند اما ما از مسؤولان استان می‎خواهیم که به‎شدت با آنها برخورد کنند و از ادامه بی‎ادبی و گستاخی فصلنامه استارباد نسبت به دین و انقلاب جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار