حجت الاسلام سیف الله دهقانی به 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت : شورای نگهبان خاری در چشم دشمنان نظام مقدس اسلامی است .
کد خبر: ۸۸۸۶۶۴۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت السلام سیف الله دهقانی در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد که با شکوه خاصی در مسجد جامع این شهر اقامه شد پس از سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود:وظیفه اصلی شورای نگهبان حفاظت و پاسداری از قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است .

امام جمعه بهاباد به فلسفه تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و گفت :این نهاد مهم و تاثیرگذار به دستور امام خمینی (ره) در 26 تیرماه 59 تاسیس شده است و یکی از ابتکاراتی بود که بنیان گذار انقلاب اسلامی آن را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان بعنوان حافظ نظام و انقلاب امری زشت است، تصریح کرد: بدون شک و تردید اگر شورای نگهبان نبود سرانجام انقلاب به مشروطیت تبدیل می شد.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه شورای نگهبان در پاسداری از قانون اساسی، صیانت از شرع مبین اسلام و حفظ جمهوریت نظام همانند یک دژ مستحکم عمل میکند که موجبات وثاقت ملت و تداوم حرکت نظام در مسیر انقلاب اسلامی میشود گفت: شورای نگهبان بازوی توانمند نظام است.

امام جمعه بهابادبا تبریک ثبت جهانی بافت تاریخی استان یزد توسط یونسکو گفت :ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از افتخارات فرهنگ اسلامی ایرانی و یزدی است.

دهقانی با تاکید بر صدور فرهنگ علوی فاطمی به تمام دنیا گفت: باید از زحمات دست اندرکارانی ثبت جهانی شهر یزد قدردانی شود

خطیب جمعه بهاباد سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت وافزود : ائمه اطهار خصوصا امام جعفر صادق (ع)از جایگاه خاصی برخوردار بودند یعنی انسانی بودند که هیچ نوع لغزشی و نقصی در کارشان نبود .

حجت السلام دهقانی با بیان اینکه امام جعفر صادق در طول زندگانی خود تمام جهات از جمله علم و آگاهی را مورد توجه قرار میداد گفت : امام جعفر صادق (ع) با تربیت شاگردانی دانشمند ذخیره علمی بزرگی برای امت اسلام برجای گذاشت.

خطیب نماز جمعه بهاباد در ادامه خطبه ها از پیروزی ملت عراق بر تروریست های داعش و آزادی موصل از لوث تروریست ها ابراز خرسندی کرد و گفت: نیروهای قهرمان بسیج مردمی عراق پیروزی بزرگی در موصل علیه تروریست های داعش محقق کردند.

وی با اشاره به اینکه داعش دست پرورده آمریکا، انگلستان و اسرائیل برای تخریب جوامع و سرقت ثروت های ما ست، تأکید کرد: شکست این گروه تروریستی سبب می شود تا آمریکا و همه کسانی که از گروه های تروریستی حمایت می کردند، در مواضع خود تجدیدنظر کنند.

ارسال نظرات