نه تنها حجاب و عفاف به عنوان ارزش و فرهنگ پذیرفته شده است بلکه به دلیل ارزش‌گذاری برای بانوان در این نظام با حفظ حجاب و عفاف، این مهم مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی به جهانیان است.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۸۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،استاد حوزه و دانشگاه در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در مصلای نکا گفت: پذیرش حجاب در بین ایرانیان از قبل از پذیرش اسلام توسط آنان وجود داشته است و جلوتر از همه مسلمانان دنیا حجاب را به عنوان یک ضرورت برای خود انتخاب کرده و پذیرفتند.

حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب (انگیسه) اظهار کرد: حجاب نعمتی از جانب خداوند برای انسان‌ها است و متعلق به یک نسل خاص نیست بلکه همه انسان‌ها خواهان حجاب هستند.

وی با اعلام اینکه رعایت حجاب اسلامی، تضمین‌کننده سلامت و امنیت اخلاقی است، افزود: حجاب از فطرت انسان نشأت گرفته است و فطرت انسان دستور به پوشش و حجاب به انسان می‌دهد و همین حجاب از بسیاری ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رعایت حجاب و عفاف و ارزش‌های اسلامی، زندگی و ازدواج پایدار و مستحکم را به دنبال دارد و لذا نوجوانان و جوانان ما باید با رعایت حجاب و عفاف در جامعه، زندگی خود را از خطرات احتمالی ایمن کنند.

ترابی‌نسب ادامه داد: باید بدانیم که رعایت حجاب اوج بالندگی و رعایت نکردن آن سقوط را در جامعه به‌دنبال دارد و  باید جامعه را با سوق دادن به سمت فرهنگ حجاب و عفاف از ناهنجاری‌ها دور کنیم.

وی افزود: زنان جامعه ما بعد از انقلاب در رده‌های مختلف نظام مشغول خدمت به جامعه هستند و انقلاب اسلامی ارزش و اعتبار زن را بیش از پیش افزایش داده است و اکنون بانوان جامعه ما با حفظ حجاب و عفاف در جامعه مشغول خدمت به هم‌وطنان هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نهادینه کردن حجاب و عفاف، راهکاری مهم در جلوگیری از بی‌بندوباری است و اکنون در ایران اسلامی با فرهنگ‌سازی مناسب در این راستا، نه تنها حجاب و عفاف به عنوان ارزش و فرهنگ پذیرفته شده است بلکه به دلیل ارزش‌گذاری برای بانوان در این نظام با حفظ حجاب و عفاف، این مهم مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی به جهانیان است.

ترابی‌نسب بیان کرد: توانمندی‌های بانوان ما در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی علیه ایران برای جهان به نمایش گذاشته شد و اکنون هم بانوان ما با رعایت حجاب و عفاف می‌توانند عهده‌دار کارها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی باشند

وی با بیان اینکه پوشش زنان در دوره‌های مختلف متفاوت بوده است، یادآور شد: آدمی هیچ‌گاه از پوشش و حجاب جدا نبوده است و از زمانی که انسان وارد زمین شد پوشش هم برای او فراهم شده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: افتخار می‌کنیم که زنان ما همواره در طول تاریخ دارای پوشش و حجاب بودند و هیچ‌گاه زن برهنه و بدون پوشش ایرانی نداشتیم.

ترابی‌نسب ادامه داد: در گذشته علم کمتر و عمل بیشتر بود و اکنون با پیشرفت علم، عمل به حجاب کمرنگ شده و در حال کمرنگ شدن در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زیربنا و بنیان جامعه ما به وجود زنان و مادران است و زن در جامعه ما بیانگر عزت، پاک‌دامنی، شرف، حجاب و حیا است و امروز زن با حفظ حجاب و عفاف در جامعه ما در حال فعالیت است.

ترابی‌نسب امنیت امروز ما را مدیون خون‌های شهدایی دانست که مهم‌ترین وصیت آنان بعد از ولایت‌مداری، حفظ حجاب و عفاف بوده است و نباید این خون‌ها با برخی بی‌بندوباری‌ها پایمال شود.

وی با تأکید بر حفظ حجاب و عفاف و فرهنگ‌سازی این امر در جامعه گفت: باید بدانیم امنیت و آرامش ما مدیون خون سرخ شهدایی است که از جان خود گذشتند تا حجاب و عفاف در جامعه پایدار بماند و اکنون مهم‌ترین وظیفه ما رعایت این اصل و امر مهم در جامعه است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها