خبرهای داغ:
جدیدترین رمان جمال‌الدین اکرمی درباره‌ مشکلات یک نوجوان مهاجر در کانادا است.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۸۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «شب بخیر، تُرنا» اثر جمال‌الدین اکرمی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه بازار کتاب شد.

مشکلات نوجوان‌های مهاجر از جمله موضوع‌هایی است که کمتر به آن توجه شده است. این روزها اثری با این موضوع به قلم جمال‌الدین اکرمی منتشر شده است.

«امروز با زن عمو بدجوری دعوام شد؛ طوری که هنوز تنم داره می‌لرزه، گیر داده بود که باید بهش بگم که کجا می‌رم کجا می‌‌آم. اغلب گوش وامیسته که ببینه تو تلفن چی می‌گم. اگه این کارش از روی دلسوزی بود حرفی نداشتم؛ اما می‌دونم که داره دنبال بهونه می‌گرده. چند روزه سینا رفته پیش دوستاش در کمپ کلیسا. از دست زن عمو فرار کرده. البته زن عمو اصلا ناراحت نشده. جاش تو خونه بازتر شده. نمی‌دونم برای چی داره دنبال بهونه می‌گرده. البته بابا هم دیگه کمتر این دور و برا پیداش می‌شه. انگار ما رو گذاشته پانسیون شبانه روزی. اگه دلسوزی‌های عمو مهیار نبود این جا بند نمی‌شدم. هر جوری بود می‌رفتم پیش سینا تو کمپ.»

این کتاب روایت خواهر و برادری است که رابطه‌ی عاطفی نزدیکی دارند اما به دلیل مشکلات باید از هم دور باشند. داستان به دو شیوه برای مخاطبان نقل می‌شود. راوی دانای کل داستان سینا را برای ما نقل می‌کند که در جریان بیماری ترنا دستخوش چالش‌هایی می‌شود. از سوی دیگر دیدگاه‌ها و روایت داستان برای مخاطب با خواندن یادداشت‌های تُرنا که در فصل‌های مختلف کتاب گنجانده شده است، ادامه می‌یابد.

این اثر سال گذشته در بخش کتاب‌های چاپ نشده‌ جشنواره‌ پرنده‌ی آبی به عنوان اثر دوم شناخته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور این اثر را به قیمت 6هزار تومان خریداری کنند.

گفتنی است این کتاب 160 صفحه دارد و شمارگان آن 5000 نسخه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها