هر جا که کارها خوب پیش رفت اقدام انقلابی انجام شد ولی هر جا که کارها بر زمین ماند و آن طور که باید و شاید کارهای به نتیجه نرسید نفوذ شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۹۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام علی اصغر زکوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران اظهار کرد: برای تشکیل و تاسیس دولت اسلامی در راه هستیم و هنوز به هدف نرسیدیم، قانون اساسی در ارتباط با تشکیل حکومت اسلامی وجود دارد ولی باید اقدامات مناسب در این زمینه انجام شود.

 وی با اعلام اینکه رهبر انقلاب در این چند سال بحث نفوذ را مطرح کرد، افزود: هر جا که کارها خوب پیش رفت اقدام انقلابی انجام شد ولی هر جا که کارها بر زمین ماند و آن طور که باید و شاید کارهای به نتیجه نرسید نفوذ شکل گرفته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران در تشریح راه‌های نفوذ و اقداماتی که منجر به نفوذ می‌شود، گفت: هر فردی که می‌گود با امام هستیم ولی نگاه آنها به امام راحل  به عنوان میراث فرهنگی است و معتقدند که باید از امام راحل گذشت در بین این افراد خطر نفوذ وجود دارد، نفوذی‌ها از خارج کشور نمی‌آیند همه آنها که افکار انقلابی ندارند، نفوذی هستند و جناح چپ و راست هم ندارد.

وی اضافه کرد: برای تایید و رد صلاحیت افراد وقتی فردی که رد صلاحیت می‌شود و به وی اعلام می‎کنیم که شما اعتقاد به ولایت فقیه ندارید متعجب می‌شوند، اما فردی که داری مسؤولیت است ولی در رفتار چندان اعتقاد به ولایت فقیه ندارند، نفوذی است و اعتقادی به ولایت فقیه ندارد.

زکوی یادآور شد:کسانی که اعتقادی به مبارزه با استکبار ندارند و اهل مقاومت نیستند و به فکر سازش به هر قیمتی بوده و همچنین کسانی که در ظاهر  مخالف امام نیستند ولی مکتب امام راحل را تحریف می‌کنند و به دنبال جلب رضایت بیگانه بوده و از لبخند اجنبی خوشحال می‌شوند که در بین این افراد خطر نفوذ وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خطر نفوذ در بین کسانی که معتقد به اسلام ایرانی هستند، زیاد است، گفت: جریان انحرافی حرف از ولایت فقیه می‌زنند ولی تعریف مناسبی از ولایت فقیه ندارند.

  رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران اضافه کرد:  افرادی که دنیا خویش را آباد کردند و با جیب پر پول در منصب قرار گرفتند و مسابقه کسب ثروت و قدرت در کشور راه‌اندازی کردند نفوذی هستند و به دنبال اشرافی‌گیری و حضور در کاخ‌های مجلل هستند.

وی در ارتباط با جایگاه شورای نگهبان اظهار کرد: در قانون اساسی از 14 فصل و 177 اصل تشکیل شده که شواری نگهبان وظیفه اساسی دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مازندران در ارتباط با اینکه نظارت شورای نگهبان در انتخابات چگونه است، بیان کرد: 6 فقیه و 6 حقوقدان در استان‌های زیر مجموعه دارند در هر استانی دفاتر بازرسی و نظارت دارند و در همه شهرستان‌ها دفتر نظارت بر انتخابات وجود دارد.

وی اضافه کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا ارتباطی به شورای نگهبان ندارد هر چه اتفاق افتاد به ما ارتباط ندارد، انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری بر عهده شورای نگهبان است.

زکوی ادامه داد: 14 هزار ناظر مسؤولیت نظارت بر انتخابات را داشتند، بعد از انتخابات این افراد در طول سال فعالیت دارند و کارشناسان ما فعال هستند و کسانی که احتمال کاندیدا شدن آنها وجود دارد رصد می‌شوند، تخلفات و اقدامات در حال انجام است، همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که احتمال داوطلب شدن آنها وجود دارد، رصد می‌شوند.

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور منتخب همه مردم است، گفت: در این انتخابات مثل همیشه تخلفاتی بود اما فصل‌الخطاب شورای نگهبان بود و اعلام شد که این تخلفات در نتیجه انتخابات تاثیری نگذاشته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مازندران با اعلام اینکه دستگاه قضایی برخورد با متخلفان انتخاباتی را جدی بگیرد، افزود: به دلیل پیشرفت‌های علمی مشکلاتی در مستندسازی داریم که باید در این رویه اقداماتی انجام شود.

وی با اعلام اینکه بی‌تقوایی سیاسی در مملکت وجود دارد، افزود: تا انسان از خدا و قیامت و خون شهدا حیا نکند، تخلفات وجود دارد.

زکوی در پایان متذکر شد: قانون انتخابات باید به روز باشد تا میزان تخلفات به حداقل برسد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها