عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری آزمون‌های استخدامی برای جذب نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش را روش صحیحی برای جبران کمبود معلم نمی‌داند.
کد خبر: ۸۸۸۶۷۱۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  درخصوص سرعت گرفتن شیب بازنشستگی فرهنگیان در آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه طی 7 تا 8 سال آینده حدود 400 هزار نفر از معلمان سراسر کشور بازنشسته می شوند با چالشی جدی در آموزش و پرورش روبرو خواهیم شد؛  لذا اگر برای آن از هم‌اینک چاره‌اندیشی نشود معضلات جدی به وجود می‌آید.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برنامه منظم و مدونی در رابطه به جایگزینی نیروی جدید به مجلس داده نشده، به همین دلیل این موضوع به دغدغه جدی کمیسیون آموزش و تحقیقات مبدل شده است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش، اضافه کرد: اگر چه جلسات متعددی در این رابطه با مسئولان امر برگزار شده، اما هنوز برنامه آنها برای عبور از این معضل مشخص نیست.

سلیمی با بیان اینکه تعداد ورودی‌های کنونی آموزش و پرورش نمی‌تواند جبران‌کننده این خلأ باشد، اضافه کرد: آموزش و پرورش برای جذب نیرو با خلأ قانونی روبرو نیست و این وزارتخانه می‌تواند با گسترش دانشگاه فرهنگیان به جذب تعداد بیشتری نیرو اقدام کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای آموزش و پرورش باید با رویکرد تعهد، تخصص علمی و آگاهی به فوت و فن تدریس استخدام شوند، ادامه داد: متاسفانه اراده جدی در آموزش و پرورش برای حل این مشکل دیده نمی‌شود. از آنجا که دانشگاه فرهنگیان در جذب نیرو موفق نبوده، آموزش و پرورش سعی دارد از طریق آزمون استخدامی این خسران را جبران کند.

منبع: خانه ملت
ارسال نظرات