خبرهای داغ:
به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک 10 هزار كیسه كنفی قابل بازیافت در فروشگاههای شهر آبیك توزیع شد
کد خبر: ۸۸۸۶۸۰۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از۳ میلیون تن پلاستیک تولید می شود. بیشتر این پلاستیک ها نیز بادوام هستند و صد ها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند.

نامگذاری روز بدون پلاستیک
به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه پلاستیکی نامگذاری شده است.
ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس بوده است.

پلاستیک ها، سرزمین ما را اشغال می کنند

کیسه‌های پلاستیکی پس از اختراع پلاستیک در سال ۱۸۵۶ میلادی توسط «الکساندر پارکس» مهمان خانه‌های ما شده‌اند و در همین مدت زمان نه چندان طولانی توانسته‌اند اثرات مخرب زیادی بر جای بگذارند. در واقع زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه دارد گاه ضررهای جبران ناپذیری را نصیب او می کند.

براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از ۳ میلیون تن پلاستیک تولید می شود. بیشتر این پلاستیک ها نیز بادوام هستند و صد ها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند. در دنیا تلاش هایی برای جلوگیری از آلودگی طبیعت به پلاستیک انجام گرفته است؛ سازمان ملل کنوانسیونی را وضع کرد که طی آن، تمام موادی که مستقیما به آب ریخته می شوند باید زیست تجزیه پذیر باشند.
علیرضا انصاری شهردار آبیک، با اشاره به روز جهانی بدون پلاستیک اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست ۱۰ هزار کیسه کنفی قابل بازیافت در فروشگاههای شهر آبیک توسط شهرداری و اداره محیط زیست شهرستان آبیک توزیع شد.

شهردار آبیک با اشاره به اهمیت حفاطت از محیط زیست گفت: متاسفانه تخریب و نابودی محیط زیست در کشور ،استان و شهر ما به جهت نا آگاهی و عدم وجود فرهنگ لازم روند صعودی گرفته است.

وی مهمترین چالش زیست محیطی شهر ابیک را مصرف و استفاده بیش از حد کیسه های نایلونی در فروشگاه ها ی سطح شهر عنوان و افزود: به جهت غیر تجزیه بودن کیسه های پلاستیک و نایلونی در طبیعت لذا شهرداری بر این عمل مصمم شد با توزیع کیسه های کنفی در سطح فروشگاههای و توزیع کنندگان مواد غذایی مردم را به استفاده از این مواد قابل بازیافت تشویق و ترغیب کند.

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها