خبرهای داغ:
طی 3 ماه نخست سال جاری، مشاوره حضوری به 319 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر طی 547 جلسه ارایه شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۳۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن اصلی‌تبریزی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین گفت: مسوولان بنیاد در جهت رفع مشکلات و بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، مرکز مشاوره را راه‌اندازی کردند.
وی افزود: این مرکز با مشاوران مجرب در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، درمانی، مذهبی و شغلی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشاوره‌های لازم را ارایه می‌دهد.
تبریزی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره بنیاد قزوین در ارایه‌‌ی مشاوره‌ی حضوری به جامعه هدف گفت: طی 3 ماه نخست سال جاری، مشاوران این مرکز به 319 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر طی 547 جلسه، مشاوره ارایه دادند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین گفت: مشاوران مرکز فوق در زمینه خانوادگی به منظور بررسی و حل تعارض‌های زناشویی، کمک به برقراری ارتباط مناسب و رفع مسایل و مشکلات خانوادگی و فرزندپروری به یکصد و 18 مراجعه‌کننده در یکصد و 44 جلسه مشاوره ارایه کردند.
وی افزود: همچنین مشاوران در جهت کمک به جوانان و افراد در آستانه‌ی ازدواج در شناخت معیارهای صحیح ازدواج و فراهم کردن شناخت هر چه بیشتر زمینه‌های شخصیتی افراد و کمک به انتخاب صحیح به 7 مراجعه‌کننده طی 9 جلسه مشاوره ارایه دادند.
این مسوول گفت: مشاوران مرکز یاد شده برای یکصد و 7 نفر در یکصد و 52 جلسه، اقداماتی مانند برخورد سریع با مشکلات تحصیلی و برنامه‌ریزی تحصیلی، انتخاب رشته تحصیلی مناسب، آگاهی از علل افت تحصیلی انجام دادند.
تبریزی افزود: مشاوران در زمینه‌ی روان درمانی در جهت درمان مشکلاتی مانند اضطراب عمیق، اعتماد به نفس پایین، نداشتن مهارت‌های ارتباطی و اختلالات عاطفی به 37 مراجع‌کننده در یکصد و 27 جلسه مشاوره‌های لازم را ارایه کردند.
وی گفت: همچنین در زمینه‌های مشاوره مذهبی در جهت هماهنگ‌سازی علوم انسانی با مبانی آموزه‌های اسلامی و پاسخگویی به مسایل مذهبی و شرعی به 3 نفر طی 3 جلسه و روان‌پزشکی با درمان دارویی و مشاوره‌ای به 41 نفر طی یکصد و یک جلسه، مشاوره‌های لازم ارایه شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین افزود: مشاوران همچنین راهنمایی و هدایت در زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری در زمینه شغل و حرفه مناسب به 6 نفر در 11 جلسه مشاوره شغلی ارایه کردند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها