خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه نجف اشرف نيروی زمينی سپاه خبر داد:
سردار محمدنظر عظیمی از برگزاری اولین یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۳۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار محمدنظر عظیمی در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری اولین یادواره شهدای اطلاعات عملیات در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این یادوراه مربوط به اطلاعات عملیات ۳ استان همدان، ایلام و کرمانشاه است که در قالب کنگره شهدای اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

 

وی زمان برگزاری این همایش را ۴ مرداد امسال اعلام کرد و گفت: یادواره مذکور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

 
 
این مسئول تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این یادواره از یک سال پیش صورت گرفته است که در این راستا کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و از اقدامات شاخصی که در این زمینه صورت گرفته است می‌توان به حوزه تولیدات در قالب‌های مختلف از جمله تولید فیلم،  تله فیلم، فیلم داستانی، فیلم سینمایی، نمایش‌نامه، سرود و فیلم اشاره کرد.
 
 
 
 وی در ادامه گفت: قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سه استان همدان، ایلام و کرمانشاه  را در زمان دفاع مقدس مدیریت و هدایت می‌کرد و اجرای مأموریت‌ها را بر عهده داشت.

 

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش شهدا اطلاعات عملیات در جنگ تحمیلی، افزود: قرارگاه منطقه‌ای نجف ٢٦٥ شهید اطلاعات و عملیات را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ١١٩ شهید از استان همدان، ٥٤ شهید از استان ایلام و ١٢٣ شهید از استان کرمانشاه هستند.

 
 
 
وی در ادامه گفت: نیروهای اطلاعات عملیات باید همه ابهاماتی که در طراحی عملیات ها وجود داشت برطرف می کردند و شهدای اطلاعات از گمنام‌ترین و ایثارگرترین شهدای دفاع مقدس بودند.

 


 وی اضافه کرد: در زمینه چاپ کتاب ٢١ کتاب با موضوع شهدا اطلاعات عملیات تدوین شده است که از ١٢ کتاب در این اجلاس رونمایی می‌شود.

 

 عظیمی در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش ما این است تا کاری ماندگار برای شهدا اطلاعات عملیات صورت گیرد و از این یادواره فراتر رویم و در حوزه رسانه پوشش کاملی از اقدامات و شجاعت‌های این شهدا ارائه شود.

 

 سردار عظیمی اشاره ای نیز به تولید یک تله فیلم درباره زندگینامه «شهیدجواد زنگنه» از شهدای اطلاعات عملیات داشت و گفت: همچنین تصمیم بر محتواسازی از اسناد مربوط به شهدای اطلاعات عملیات داریم و این محتواهای تولید شده را در رسانه‌های جمعی انتشار می‌دهیم.

 
 
 دبیر برگزاری این یادواره نیز از جمع‌آوری ۵ هزار سند مربوط به شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه نجف شامل عکس، خاطره، دست‌نوشته و وصیت‌نامه تاکنون خبر داد.

 

 

سرهنگ حمید بیانوندی افزود: هدف ما این است که تولیدات مناسبی در حوزه های فرهنگی و هنری با استفاده از این اسناد داشته باشیم.

ارسال نظرات