معاون درمان وزارت بهداشت:

مردم از طریق سامانه ملی ۱۹۰ تخلف بیمارستان‌ها را گزارش کنند

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه هیچ بیماری نباید برای دریافت خدمات به بیرون از بیمارستان ارجاع داده شود، گفت: هنگام مراجعه بیمار به مراکز درمانی بسته خدمتی باید در بیمارستان مهیا باشد.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۵۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه هیچ بیماری نباید برای دریافت خدمات به بیرون از بیمارستان ارجاع داده شود اظهار کرد: هنگامی که بیمار به مراکز درمانی مراجعه می‌کند بسته خدمتی اعم از پزشک، پرستار تجهیزات پزشکی دارو، لوازم، آزمایش، تصویربرداری و غیره باید در بیمارستان مهیا باشد و در صورت نبودن بیمارستان باید موارد مورد نیاز را تهیه کند و هماهنگی را برای دریافت خدمات از سایر مراکز آماده کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و داروها در مراکز فراهم آمده اما پرداختی بیمه‌ها قریب به 10 ماه به تعویق افتاده است ادامه داد: بدهی‌ سازمان‌های بیمه‌گر نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است که این موضوع باعث شده فشار بسیار زیادی به بیمارستان‌های وزارت بهداشت وارد شود.

آقاجانی، با اشاره به تخلف برخی از بیمارستان‌ها گفت: طبق آمار حدود 8 میلیون و 400 هزار بستری در سال گذشته کرد در بیش از 600 بیمارستان ثبت شده است و نمی‌شود ادعا در این طیف آماری خطا یا کمبودی وجود ندارد اما خروج بیمار از بیمارستان به زیر 4 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: امروزه بیماران برای گرفتن خدمات درمانی به خارج از بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و اگر بخواهیم این روند ادامه داشته باشد جز پرداخت مطالبات سنگین بیمارستان‌ها از بیمه‌ها راه حل دیگری وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت با توجه به اینکه در حال حاضر فشار زیادی بر دوش بیمارستان‌ها، شرکت‌ها و تولید کنندگان دارو و لوازم تجهیزات پزشکی وجود دارد ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه سلامت مشکلات بیمارستان‌ها برطرف شود و اعتماد مردم به این حوزه محفوظ بماند.

آقاجانی، ضمن توصیه به مردم گفت: اگر بیمارستانی در روند خدمات درمانی تخلف کند مردم می‌توانند در سراسر کشور و هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق سامانه ملی 190 با تلفن ثابت یا همراه و بدون پیش شماره تماس گرفته و مشکلات خود در حوزه درمان را مطرح کنند و در صورتی که بیماری به خارج از بیمارستان هدایت شد یا در خدمت رسانی وقفه‌ای وجود داشت از طریق این سامانه پیگیر مطالبات خود باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار